Vuina, Babica Štafileo, 2008.

Cijena: 46,98 kn (10.12.2010.)

Koliko znam ovo je jedino vino sorte Babica Štafileo. Na Svijetu. Utvrđeno je da se radi o direktnom potomku Plavca Malog koji je pronašao idealno stanište u vinogorju Kaštela-Trogir. A ja mislio da samo loš Prošek dolazi od tamo 😉

Fascinantno je koliko je boja replicirana kao podloga etikete vjerna boji vina u čaši. Dakle, zagasita bordo boja koja djeluje zrelije od stvarne starosti vina.

Isprva južnjački toplo na nosu, zrele voćnosti od slatka rogača do prezrelih smokava, zatim začini i pomalo rustikalnih i zemljanih aroma. Miriši na more, kamen i sol kao malo koji „terroir driven“ Plavac i da ne piše Babica, pomislio bi „Eto izvrsna Plavca!“.

U ustima srednjeg tijela, odlične strukture sa stežućim taninima, ali ne previše trpko. Kiseline su odlično uklopljene, a koliko sam shvatio nešto više kiseline koje doprinose svježini, a mnogi bi dodali i starenju 😉 zapravo i jesu osnovna distinkcija sorte od Plavca Malog.

Ozbiljno. Čvrsto. Pošteno vino u smislu autentičnosti. Podsjeća na vrijeme kad vino nije trebalo imati 16,5% alkohola da „lupa u glavu“. Babica ima 12,5% i odlično udara 😉

„Lupila me“ na pravi način! Love it! 4

True wine experience…

70 misli o “Vuina, Babica Štafileo, 2008.

  1. ifke's avatar ifke 20/12/2010 / 16:01

    Razočaran sam….pošto je riječ o kaštelanskom terroiru, ipak sam očekivao note hrđe iz škvera, naftnih derivata i pesticida iz obližnjih staklenika. Kamen, more, sol…..ti očito nisi navraćo do Kaštela… 🙂 ….ili se projekt eko-Kaštela zalaufao?!

  2. vinopija's avatar vinopija 20/12/2010 / 16:17

    hrđa? To bi bila mineralna komponenta…
    nafta? Pa benzin je čuvena odlika terroira…
    Ja sam to samo romantično opisao 😉
    Stvarno mi se svidjelo vino – po ovome navodu ga najviše želim istaknuti: “Podsjeća na vrijeme kad vino nije trebalo imati 16,5% alkohola da “lupa u glavu”

  3. ifke's avatar ifke 20/12/2010 / 17:26

    Probaću onda babicu (evo rečenice za koju nisam mislio da ću je ikad izreći). A što se tiče visokih alkohola (dobar link,a?) pili smo sinoć badelov Korlat 2007 syrah – 14,9 alc, vino svježe ispod čekića. To je djevičanska berba iz onih novih nasada sa benkovačkog kamena kaj se vide s autoputa. Moram priznat da me taj syrah oborio s nogu i mislim da je među najboljim crnjacima iz Dalmacije koje sam ikad pio. Neću niš drugo reć i jako me zanima ak je ko već probo (imaju i merlot i cab.sauv., isto super navodno) da iznese mišljenje. Vinopijo, tebi snaaažna preporuka. Me very curious !

    • vinopija's avatar vinopija 20/12/2010 / 17:33

      Hladi se Merlot 😉 Doći će vjerujem i ostali na red. Znam već i kako ću započeti dojam, a kako ću završiti… vidjet ćemo.

    • dinko-šminko's avatar dinko-šminko 20/12/2010 / 23:00

      eeeee Ifke fala na preporuci i ja sam se totalno napalio na taj Syrah, priuštiti ću si ga za blagdane, baš se veselim!!!

      • ifke's avatar ifke 21/12/2010 / 00:14

        Molim, Dinko…..vele svak ima svoj ukus, al uživat ćeš, vjeruj mi. Meni je isto merlot već u pripremi……a ziher ću i cab kupit, golica me. Šteta što nisu i pinot noir zasadili, da ubodemo neki od 16,5 alc, za buonsangueta…….

        • Ivan's avatar Ivan 21/12/2010 / 13:31

          badel, vina i ekstra kvaliteta su 3 rijeci koje sigurno ne mogu ici u istu recenicu..

          • ifke's avatar ifke 21/12/2010 / 15:50

            ali ti si, eto, uspio……

        • buonsangue's avatar buonsangue 21/12/2010 / 17:58

          Gospodo, imate li Vi ime i prezime? A JMBG, te sramite li se svog JMBG-a? Jelibisevi meni to s PN od 16,5% alkohola usudili ponovili licem u lice, ili samo ovako, indirektnim marketingom?

          • vinopija's avatar vinopija 21/12/2010 / 18:02

            🙂 Lažni legitimatore! Točno sam znao da će ti se svidjeti Babica.

            • ifke's avatar ifke 21/12/2010 / 19:56

              Ne sramim se svog jmbg-a, dapače, mislim da je moj jmbg jedan od najboljih jmbg-ova u ovom dijelu Evrope i spreman sam ga u facu izbrojati svakom gerontofilu ili babicoljupcu, kaki ste vas dvojica, a uskoro i ja, moguće…

  4. buonsangue's avatar buonsangue 20/12/2010 / 18:36

    Samo u preletu: slazem se u potpunosti s tvojim dojmom, ovo je izvrsno vino. Ukoliko razgovaramo sa stanovista samog vina i vinskog identiteta (a to je jedino sto mene u toj prici o vinu uopce i zanima, pa o drugome ni ne zhelim), hrvatskome jugu treba jos dvadesetak ovakvih vinara, a ne raznoraznih kauboja, indijanaca i wanna-be kalifornijanaca s divno razradjenim “vizijama” u kojima je vino, bez obzira sto se deklarativno istice kao “flagship”, zapravo tek instrument u funkciji jos jednog lifestyle projekta. (…) A ovo zadnje sto komentiras o relativno niskom alkoholu, pa naglashavash da vino bez obzira na to ostavlja dojam “supstancijalnosti”, eee, pa upravo o tome se i radi: u pitanju su neke od najvaznijih kvaliteta dobrog vina: “intenzitet” i “prisustvo” (moze i “intenzitet prisustva”, he he). Ni jedno ni drugo nema nikakve direktne veze s visokim/vishim alkoholima, a Babica je u hrvatskom kontekstu jedan od najboljih primjera.

    • vinopija's avatar vinopija 21/12/2010 / 18:08

      Iz nekog meni potpuno bizarnog razloga pronašao sam hrpu tvojih pokušaja komentiranja u spam-u ?!?
      Kao što sam komentirao, bio sam siguran da bi ti se svidjelo vino koje si eto probao očito prije mene. Kao što vidiš, meni se izrazito svidjelo upravo zbog toga što si naveo.

      • buonsangue's avatar buonsangue 21/12/2010 / 18:44

        (Ne znam kaj je bilo jucer, napishem komentar, pa se nish ne pojavi. Pa mislim, valjda nisi stisnuo “send”, morone. Pa jos jednom,, pa opet nish… Sori! Pliz, zbrishi sve kaj je stostruko redundantno, a ostavi ovo kaj je samo malo redundantno, tj moje uobicajene komentare, hi hi).

        • buonsangue's avatar buonsangue 21/12/2010 / 18:53

          Inace, dobar mi je i Vuina Plavac Mali. Ne bas tak dobar ko Babica, ali skroz fino, ozbiljno, “understated” vino koje za stolom odlicno i s dosta digniteta obavlja posao. Cijena i inace dosta razumna i prihvatljiva, a vidim da je sad jos i snizena. Sa stilskog stanovista, ovo je sigurno nesto sto sam sklon podrzati; ovakva vina mi vracaju nadu da nije bas svima glava u d%$&tu. (Vidjeh, dodushe, neki dan da i on radi “barrique” verziju. Prva reakcija mi je naravno bila “a sto ce bas tebi to, kad si i bez barrique-a napravio tocno to sto si trebao”. Druga reakcija mi je bila da je ovim drugim vinima zasluzhio shansu, pa cu i taj “barrique” nastojat uskoro probat. Kamo srece da priredi prvorazredno iznenadjenje – iz tvog osvrta i mojih dojmova je jasno da ne bi bilo prvo! -, no, skeptican sam…).

  5. igor's avatar igor 21/12/2010 / 12:00

    Opasna je Vuina kada udari u glavu.;))

  6. igor's avatar igor 22/12/2010 / 11:17

    Slažem se upotpunosti oko Vuina, Babica Štafileo, 2008.Ne bi škodilo da vino još koju godinu ostari pa da se onda proba….
    I berba 2007 je bila izvrstna,a ne bi se složio s i sa da se tak izrazim gospodinom Davorom B…..Da je vino poluamatersko i sa ostalim dojmovima koje je napisao oko vina…..

    • dinko-šminko's avatar dinko-šminko 26/12/2010 / 23:01

      samo dvije stvari imam za reć;

      davor b. sucks

      vuina babica je solidno vino, po meni solidna trica

  7. Lada.ra's avatar Lada.ra 05/01/2011 / 11:32

    probala jučer babicu (da,da, ti si kriv) i mogu se složiti sa svime što si napisao. no kako, sasvim plitko, patim na plavce (nemrem si pomoći) fali mi možda zeericu više aromatičnosti, okusa, ali ovo je stvarno zanimljivo vino. badelov korlat shiraz me također oduševio, i nadam se da će sad držati tu neku razinu, ne znam zašto ne bi, ako su ovako fino počeli…još me zanima plavac Vuina, mislim da je neke sasvim ugodne cijene…

    • vinopija's avatar vinopija 05/01/2011 / 21:55

      ovaj Korlat Syrah dakle moram svakako uzeti i već mi diže tlak 🙂
      Super je ako ti se stvarno svidjela Babica. Potrebno je nešto koncentracije i posvećenosti za to vino jer nije “na prvu loptu”… Baš me prisjetilo vremena kada nisi morao imati stopedeset grama ekstrakta uz 17% alkohola da vino bude prezentno na vinu svojestven način.

  8. Filip's avatar Filip 10/01/2011 / 19:00

    babica rula!:D

    • vinopija's avatar vinopija 10/01/2011 / 23:25

      Babica stvarno rulz 😉 Sad priznaj koliko si je popio…hik!

  9. madiraza's avatar madiraza 26/02/2011 / 01:07

    uzeo danas babicu ali nisam još probao.Prvo mi čovjek iz vrutka čestitao na odabiru.Nešto smo pričali,i nisam ga ništa pitao o babici.sam je počeo.Ja sam mu rekao opčenito kako ne znam za dobar plavac ispod sto kuna,kako ne volim dolca i njegovu cijenu,,,on se složio…isto rekao da dolac ne vrijedi više od 75 kn..ja presretan jer još netko misli kao ja:))bla bla…i tak 10-tak minuta.uglavnom imam velika očekivanja prvi put u životu od plavca za 50-tak kuna.i da.nisam išao na wine festival.i ne idem ni sutra.nažalost.pozdrav ekipi koja je bila ili ide.ja nagodinu ziher….in vino veritas 🙂

    • madiraza's avatar madiraza 27/02/2011 / 21:58

      probao danas ja,moj šogor i kum…slažem se u vezi kvalitete….komotno može proč kao plavac od dolca…i stavit cijenu 300 kn…jer dolac stavlja cijenu od 150 za 2 klase niža vina…….

      • buonsangue's avatar buonsangue 27/02/2011 / 22:56

        Cekaj, nesto mi nije bas jasno. Uzeo si Babicu, pa zbog toga imao velika ocekivanja od plavca za 50-tak kuna. Probao si danas, pretpostavljam, Babicu, koja, kazes, komotno moze proci kao plavac. Kaj si ti zapravo kupio i probao? Babicu ili plavac?

  10. madiraza's avatar madiraza 01/03/2011 / 21:49

    pa kupio i probao babicu:)ali sam ju stavio pod”plavca”zbog toga što je potomak plavca malog.Iako naravno nije plavac mali nego autoktona sorta..Neke dodirne točke ima s našim domačim plavcem vulgaris.Ima manje alkohola i svidja mi se što i bez toga vino može biti lagano ,elegantno a istodobno bogato okusom i punih usta.Htio sam željeti i misliti da ima dobar plavac za 50 kn.I u toj silnoj želji zaboravio da nije plavac.haha.Dakle: kupio babicu,pio babicu,mislio na plavac:))plavci me u zadnje vrijeme muće malo..i danas probao opet plavac za 93kn od putnikovića “libertas”.i opet banana.Može koja dobra preporuka za plavac od 50-100kn ak takav postoji.Zahvaljujem:)

    • vinopija's avatar vinopija 01/03/2011 / 22:53

      Evo kad sam čitao komentar pao mi na pamet Rota Plavac Mali. Premda nisam još uzeo, isprobao sam ga na degustaciji. Prema tome, ne moram ja uvijek biti “pokusni kunić” 😉 Javi!

      • buonsangue's avatar buonsangue 02/03/2011 / 00:20

        Direktore, ako mogu ja o Roti: iskreno, malo bezveze…

        • vinopija's avatar vinopija 02/03/2011 / 14:16

          Bez obzira na neargumentiran iskaz, Vash komentar za mene ima neizmjernu težinu pa u tom smislu zahvaljujem što si mi uštedio 80ak kn 🙂

    • buonsangue's avatar buonsangue 02/03/2011 / 00:20

      Ako ti je price range 50-100 kuna, ne kuzim uopce u cemu je problem. Idi u Vrutak i kupi si jednog od par najboljih plavaca uopce, Caricev Plovac Ploski, za cca 95 kunica.

      • vinopija's avatar vinopija 02/03/2011 / 14:13

        Potpuno sam zaboravio na Carića!

        • buonsangue's avatar buonsangue 02/03/2011 / 14:24

          U tom slucaju si zaboravio na jednog od svega par dalmatinskih vinara koji po mnogocemu spadaju u najvishi rang pohvala…

          • vinopija's avatar vinopija 02/03/2011 / 14:47

            Ploški Plovac bio je hit kad sam ga prvi put probao, ali je tada koštao 60-ak kuna i bio uvjerljivo moj prvi odabir jer ničeg sličnog nije bilo u tom rangu, pa niti u bilo kojem cjenovnom rangu Plavaca. Relativno dosta sam ga konzumirao… Onda se pojavila barrique varijanta koju nisam želio niti probati, nova etiketa itd i sad više nisam siguran ni da za 95 kuna možeš dobiti Ploški Plovac, mislim da je iznad 100. Kod Plavaca sam počeo tražiti pošteni Plavac do 40 kuna butelja. Od vrhunskih Plavaca osporavani Stagnum moj je favorit otkako sam probao još 1998. čini mi se. Plenki u nekim godinama i to je to. Tu ne ubrajam Dingače i Postupe gdje se priča komplicira i još je nisam “odgonetnuo”…

            • buonsangue's avatar buonsangue 02/03/2011 / 16:29

              Ploski Plovac (po meni jedno od nekoliko najboljih hrvatskih crnih vina uopce) sam u Vrtuku vidjao po cca 95 kunica, ali relativno rijetko zalazim tamo, pa ne znam jel se cijena mijenjala. Ono sto ti mogu garantirati jest da ga za manje od 100 kn mozes naruciti direktno od njih.
              “Osporavani Stagnum”… Mislim, da sad tu nesto ne petljam okolo kere pa na mala vrata, OK mi je da Stagnum mozda nekom nije najomiljenije vino na svijetu ili u Hrvatskoj ili stojaznamsto: to mogu podvesti pod stari dobri “de gustibus”. Ali to sto raznorazni shalabajzeri objavljuju svoje liste “top 10 hrvatskih crnih vina”, a Stagnum se na nekima od njih uopce ni ne pojavljuje, jasno ukazuje na potpuno neznanje i potpuno nerazumijevanje velikih crnih vina uopce, te velikih crnih vina mediteranskog okruzja. Full fucking stop.
              O “osporavanju” (koje je, istina je to sto sugerirash, u slucaju Stagnuma zacudjujuce relativno rashireno) da i ne pricam… Kao sto rekoh, postoje stvari koje se mogu podvesti pod pitanje osobnog ukusa, ali “osporavanje” sasvim jasno i ocito velikog vina poput Stagnuma nije jedna od tih. Tesko je imati strpljenja za tolike “majstore”…

            • buonsangue's avatar buonsangue 02/03/2011 / 16:34

              Usput, sto se tice ranga do ili oko 40 kuna: slobodno si nabavi Caricev Jubov. Za razliku od Ploskog (padine na slavnoj juznoj strani s vec poznatim karakteristikama), Jubov je veoma karakteristican plavac s Bondi (terase u gudurama nesto iznad Svirca). Mozes odmah sest komada na moju odgovornost. Ako ti se ne svidi, ja cu ti rado otkupiti preostale boce (ne zezam se).

  11. madiraza's avatar madiraza 02/03/2011 / 16:33

    nisam probao Carića.Prilikom prvog posjeta vrutku budem.Malo mi puno dati 200kn za stagnum ili buru…što bi rekao moj prijatelj:nemam i nedam :))dingaće sam čak i neke pio meni dobre.A postupi su mi se uvijek činili pokvareni.Hebi ga svi nose Badel postup na poklon.a taj je koma.Ali mislim da bi morao naletjeti na nešto stvarno osobito i korektno cijenom da mogu drugima dati preporuku i biti siguran u nju.Možda probam onu blatinu (lijepa boca)kaj je nova došla pa ti javim.Od vinara od kojeg si ti pio žilavku:)Zahvaljem na ušteđenih 80 kunica i preporuci:)

    • buonsangue's avatar buonsangue 02/03/2011 / 16:41

      Nisi probao Carica?! Ne znam kakav ti je inace ukus, ali ako ne zhudish za odvratno izbarikiranim marmeladastim i bedastim izvedbama plavca po parsto, tristo i shesto kuna, ja ti Caricevu plavu etiketu Ploski Plovac najtoplije i potpuno bezrezervno preporucam. Bas kao i sva druga njihova vina (s jedinim izuzetkom barikiranog PP sa smedjom etiketom koji mi se cini potpuno nepotrebnim), od kojih svako ima zaseban, drukciji karakter i neku svoju svrhu i namjenu.

  12. madiraza's avatar madiraza 02/03/2011 / 16:41

    Inaće buduči da nisam nešto baš materijalan sam po sebi kao ni moj novčanik,ne kupujem baš meni skuplja vina.Mislim da sam najviše platio vranca reserve od plantažea nekih 120 kn i dingača od miličica 150 kn.Dakle 150 kn najviše .Dakle parola bi bila iz filma kad tata kaže sinu: OČEŠ DA JEDEŠ,OČEŠ DA HEBEŠ….A TO KOŠTA.NE MOŽE TAKO…heheeh

    • buonsangue's avatar buonsangue 02/03/2011 / 16:45

      Inace, cini mi se da Bura zadnjih par godina kosta i dosta vise od 200 kn, kaj ne? A o Stagnumu mogu reci samo jedno, jasno, glasno i nedvosmisleno: Stagnum nije bas jeftino vino, i logicno da se postavlja pitanje moze li si covjek priustiti vino od 30 jevra, no Stagnum je JEDINA hrvatska etiketa s troznamenkastom cijenom koja u svakoj berbi i u bilo kom trenutku bez i najmanje dvojbe i rezerve vrijedi svaki, ali ama bas svaki cent.

  13. madiraza's avatar madiraza 02/03/2011 / 16:44

    buonsangue dakle sve od Carića :))ne sumnjam ja u tvoj njuh i osjetilno-moždane stanice.Neću kupit šest jer onda nemam mira.Stalno sam u kuhinji.Bolje 2+2+2..heheh

    • buonsangue's avatar buonsangue 02/03/2011 / 16:47

      (Samo malo razjashnjenje, to sa 6 boca sam odgovorio Vinopiji, ne tebi :-). On ima da napravi sto mu je receno, a ti kako hoces 🙂 )

  14. madiraza's avatar madiraza 02/03/2011 / 16:49

    Ne žudim za odvratno izbarikiranim marmeladastim i bedastim izvedbama plavca po parsto, tristo i shesto kuna.Kao ni za bijelim kasnim berbama.Treba mi jednostavno,kvalitetno vino ,pitko koje svoje draži otrije nakon 2-3 čaše.Ove na prvu su prevaranti:))Kod takvih medastih i inih vina potrebo ja nakon 2dcl gasiti žeđ vodom:)a to ne želim nikako…

    • buonsangue's avatar buonsangue 02/03/2011 / 17:09

      Caric vina ispunjavaju sve uvjete koje si naveo. Jedino sto nisu sva bas “jednostavna”. Pod moju definiciju “jednostavnog” potpala bi eventualno njihova Bogdanjusha, i to ne u loshem smislu: lagano i nepretenciozno vino, cisto kao izvorski potok, odlicno gasi zhedj, i sve to za normalnu, pristupacnu cijenu. Njihovo drugo bijelo vino, Cesarica, je (za istu cijenu) potpuno drugi tip vina: kompleksnije i osjetno punije. Njihov Rose’ je pak pomalo zahtjevno vino, u smislu da nije bas lak za shvatiti i nije za svakoga: prilicno se udaljava od konvencionalne predodzhbe rose’-a, ali, bar za moj pojam, mozda najzanimljiviji predstavnik zhanra u Rvata. A Ploski Plovac (plava etiketa) je mozda jedina meni poznata u potpunosti tradicionalna i autenticna interpetacija juzne strane Hvara kroz medij plavca malog: velik, strog, mrachno elegantan, potpuno nekompromitiran, izvorni plavac koji se relativno sporo otvara, dakle za strpljive i pazhljive (plus odlican potencijal za odlezhavanje). Za one koji znaju nesto o slikarstvu, Ploski Plovac bih usporedio s nekim Pontormovim portretom…

  15. Luka's avatar Luka 02/03/2011 / 17:12

    Jubo’v je definitivno najbolji plavac do 50 kuna (i dosta više po meni), dobro buonsangue zbori. Jednom sam naručio 7 kartona (za jedan pir), ali bilo je jedno 1-2 boce po kartonu nekako drugačijeg vina (onako lošije, ko da je druga bačva), možda ga i zato nema u prodaji još.. a odavno ga nisam pio sad me ovo baš podsjetilo da bi mogao jedan karton pribaviti. a i dobro je naručivati neka vina direkt od proizvođača, recimo ni Bura onda nije preskupa (150 kn).

  16. madiraza's avatar madiraza 03/03/2011 / 00:45

    Artikl VPC MPC KOŠARICA
    *BOGDANJUŠA CARIĆ 0.75L 2008.SUHO KVAL. -6/1- 28,03 kn 34,98 kn dodaj »
    *CESARICA CARIĆ 0.75L 2009.SUHO KVAL. -6/1- 28,03 kn 34,98 kn dodaj »
    *MLADO VINO PLOVAC PLOŠKI CARIĆ 0.75L SUHO KVAL. 48,36 kn 59,98 kn dodaj »
    *PLOVAC PLOŠKI CARIĆ BARRIQUE 0.75L 2007. -6/1- VRH. 97,14 kn 119,98 kn dodaj »
    *PLOVAC PLOŠKI VRHUNSK0 0.75L CARIĆ 2007. -6/1- 80,88 kn 99,98 kn dodaj »
    *ROSE MARINO CARIĆ 0.75L 2007.SUHO STOLNO -6/1- 40,23 kn 49,98 kn dodaj »
    malo cijena iz vrutka.znači ima ga

    • vinopija's avatar vinopija 03/03/2011 / 11:57

      Jbg, nema Jubova naravno! Kako sad da držim Buonsaguea za riječ? Provjerit ću ima li negdje drugdje, ako netko zna netka istupi.

  17. Luka's avatar Luka 03/03/2011 / 13:26

    Pa nema nigdje nego kod Carića. Buonsangue je mislio da naručiš direktno ( http://www.vinohvar.hr/prodaja.htm), tako sam bar ja. Jubo’v 42 kn, sa postarinom dođe taman negdje 50 kn po butelji (za 6 boca).

    • vinopija's avatar vinopija 03/03/2011 / 13:31

      Ako se ne varam Luka, nisi li ti u Zadru?
      😉
      S poštarinama nemam baš dobrih iskustava btw

  18. Luka's avatar Luka 03/03/2011 / 13:36

    Jesam. A sad, valjda ti se neće polupati boce, piše da je plaćanje prilikom preuzimanja robe.

  19. madiraza's avatar madiraza 07/03/2011 / 23:12

    *PLOVAC PLOŠKI VRHUNSK0 0.75L CARIĆ 2007. -15%alk. 99kn vrutak,probao neki dan,dojmovi:
    🙂 🙂 treba mu dosta da prodiše,drugi dan mi bio još bolji
    za pojam plavca je gusto vino.tamnije.ima onaj fini miris koji je toliko bogat da već pomalo ulazi u domenu prezrelog i pomalo trulkastog voća.alkoholi bili dosta jaki na početku.kasnije gotovo na nosu nestali.osječa se da je vino jako i bogato i da ima alk.ali oni nisu u prvom planu ako se vino malo ostavi.pogotovo drugi dan.onda je nosu stvarno izvrsno. ovo mi uz miličića do sada najbolji plavac.iako jeftiniji.moram priznat da nisam ipak očekiavao ovakav plavac ili ti plovac:) iako sam se potajno nadao nakon brdo “ispranih i skupih”plavaca.zahvaljujem na preporuci.kao i na galiću za bijela vina koji mi isto do sada među boljim vinima.Pa ću s njim malo i nastaviti.Inaće ovaj plavac ima super cijenu za ono što nudi.I posebno mi drago što djelim pozitivno mišljenje o njemu s vama.Naime da ne dijelim netko od nas bi bio opako u krivu.znam da vi to niste.pa mi drago zbog mene..hehehe

  20. madiraza's avatar madiraza 09/03/2011 / 14:09

    i meni:) uštedio si mi par sto kunića…imaš pivo na sljedećem vinskom festivalu ak dodješ..hehe:))

  21. madiraza's avatar madiraza 30/04/2011 / 21:24

    ” buongue” evo kupio danas Bogdanjushu.moram priznat da sam sada probao prvi put ovu sortu.potrbno puno vještine i znanja da bi se nosom utvrdilo opće stanje… 🙂 običan šnjof ne odaje ništa…dublji ponešto:) slažem se da je ovo vino koje osvježava.uz neki rad ili nerad.vrlo je pitko. ima dovoljno kiselina a malo alkohola .lagano.meni ipak nakon druge čaše fali malo hrane za dublji spoj i dojam.svidja mi se.iako ga više osječam u grlu negoli u nepcu.vino za težake… i nas jednostavne ljude :)ne za bogatu trpezu….

  22. buonsangue's avatar buonsangue 18/03/2013 / 23:48

    Mnogo je bilo pohvala nekim vinarima u ovom starom thread-u, he he :-). U medjuvremenu je Caric s prakticki citavom paletom proizvoda otisao nizvodno (novi winemaker s “drukcijim” idejama…), za moju sliku vinskog hrvatskog juga prava mala tragedija :-(. A eto, veceras sam “testirao” i Vuinin duo 2010., babicu i plavac. Kako sam bas u zadnje vrijeme, nazalost, popio zadnje boce iz zalihe babice i plavca 2008., kontrast je vrlo drastican i malo je mjesta sumnji – prvi dojam o 2010. je vrlo slab. Oba vina pate od ozbiljnog nedostatka sharma i intenziteta. Odsustvo je toliko ozbiljno izrazheno da mi se cini da je opravdano posegnuti za Ifketovim legendarnim terminom “vodenko” :-). Uglavnom, pomalo depresivno.

  23. Krešimir's avatar Krešimir 19/03/2013 / 14:15

    Jedno duže vrijeme bio sam uvjeren da je vinski svijet čist, i da ono što probaš na sajmu, dobiješ i u flaši iz, recimo, Vrutka! Ali ono što sam probao lani, u Gliptoteci i Esplanadi, na Vuininom štandu, definitivno nije isto vino, kao ono što sam zimus kupio u Vrutku. Neki češći posjetitelji ove stranice pohvalili su Babicu 2010., što sam učinio i ja, ali na temelju kušanja na sajmovima. Ali ovako, nakon druženja “face to face” s 2010. ostalo je samo neispunjeno očekivanje. Nekak mi je bilo neugodno to objaviti, nakon što sam pohvalio Babicu 2010 u jednom drugom thredu. Ali sad, kad se sam Bonsangue javio, prisnažit ću i ja: Car je gol! O.K. Možda nije gol, ali je u donjem rublju. Sad nema više šanse da odvojim 130 kuna za Crljenak, a što sam se ozbiljno spremao. Šteta za Carića, ak je istina. Sve je manje dalmatinskih vina, koja bi preporučio friendovima…

  24. vinopija's avatar vinopija 19/03/2013 / 14:41

    Jubov?

  25. buonsangue's avatar buonsangue 19/03/2013 / 22:34

    Mozda sam jucer bio malkice preostar. Treba biti fer, pa da jucerasnji dojam korigiram i upotpunim malo detaljnijim dojmom i update-om 24 sata kasnije… I jedno i drugo vino se, 24 sata nakon otvaranja, solidno drzhe, dapace mozda su za nijansu (naglashavam – za nijansu) bolja nego nakon otvaranja boce.

    Babica 2010. se malo otvorila na nosu, no jos uvijek debelo zaostaje za intrigantnom, svojeglavom, autohtonom charolijom 2008. U ustima dojam koji nije neugodan, dapace relativno je pitko i dosta se dobro vlada uz hranu, medjutim tzv srednje nepce i dalje ima premalo prisustva i koncentracije, nema niceg sto se “hvata”, a zavrsetak je kratak i pomalo vodenast. Sve skupa, debelo ispod izvrsnog dojma Babice 2008. Plavac 2010. na nosu nije ni losh ni potpuno blijed: cak odaje i odredjeni sklad, ali i dalje je veoma sramezhljiv. U ustima je dojam po svim vaznim elementima ipak osjetno bolji od Babice. Radi se o pristojnom, na simpatican i tih nacin sortnom vinu koje solidno i neopterecujuce prati hranu. Medjutim, i on ipak pada relativno daleko od stabla u usporedbi s vrlo uvjerljivom 2008. Bez obzira na to, i dalje bih ga, uz malu rezervu, preporucio – posebice zbog cinjenice da u tom razumnom price-range-u kod nas i dalje bas nema mnogo boljih ili usporedivo dobrih plavaca.

    Ne znam je li posrijedi nesto manje uvjerljiva berba (moguce) ili cinjenica da je mozda ovaj put (zbog naglaska na “vaznijim” vinima u vinarevoj sad nesto shiroj paleti) naprosto “baznim” vinima u nekom smislu posveceno manje paznje. Volio bih da je u pitanju ono prvo, sto je, u tom slucaju, kako cesto neizbjezno, tako i koji put jedino opravdano.
    (Sad bih mogao pricati o tome kako sam primjetio da ovdasnja publika od berbe do berbe ocekuje odredjenu homogenost koja ide i onkraj pitanja dobre i relativno ujednacene kvalitete, ali taj cu “rant”, kao i razgovor o tome da protiv takvog trenda treba pothitno naci “nesto efikasno” :-), ipak ostaviti za neku drugu priliku 🙂 ).

    Htio bih samo naglasiti da mi se cini da – u ovom trenutku – nema razloga za “dizanje” ruku od Vuininih Babice i Plavca. Naprotiv – vina po meni nisu ni izbliza tako dobra kao inacice iz 2008., ali ne zasluzuju karakterizaciju “vodenko” (OK, Babica mozda malkice vishe 🙂 ). Kresimire, na tvom mjestu bih Vuinin Crljenak ipak probao, a mislim da cu i sam upravo to uciniti, bez obzira na ove slabije verzije baznih vina. Vina iz 2010. primam na znanje, ali, iako Babicu iz 2010. osobno sasvim sigurno necu ponovo kupiti, Vuinu cu i dalje pratiti zbog kredita nakupljenog izvrsnim 2008. i iskazanog potencijala za posteno i tradicijsko vinarenje.

    Jubov? Ne pitaj 🙂 Ne bih ovdje u ovom trenutku mnogo cherechio to pitanje, no, najneutralnije moguce: kod Carica je odgovornost za dobar, ako ne i veci, dio samog vinarenja izgleda preuzeo novi covjek. Recimo tek da zadnje otprilike dvije do tri berbe Cesarice, Rose’ Marina i J’ubov, za razliku od starijih vina te kuce koja sam kupovao u za svoje standarde doista velikim kolicinama, pio cesto i volio jako (to je, u komentarima na ovim stranicama, uostalom, dobro dokumentirano 🙂 ), u meni izazivaju… odredjeno chudjenje.
    Mislim da cu s odredjenom nespokojnoscu cekati Ploski Plovac iz berbe cca 2010.
    (Starije se berbe Pl.Pl. drze fantasticno. Pred nesto manje od godinu dana popijena 2002. je divna, 2003. jos bolja, 2006. isto izvrsna. Sve su potpuno zrele, ne treba ih vise cekati. Radi se o prekrasnim, klasicnim, autenticnim plavcima za, recimo, mid-term ageing. Tko voli Ploshki, savjetovao bih da nadopune zalihe 2007, kojeg, vidim, jos ima po policama).

    • Milan's avatar Milan 21/03/2013 / 23:22

      Iako sam bio na razne načine vezan uz nastajanje nekih drugih hvarskih plavaca, Plovac Ploški je za mene bio pravi i autentični hvarski plavac. Urezan u memoriju od prvog puta kada sam ga pio prije nekih desetak godina, a unatoč, a možda baš i zbog apsolutno zanemarivih tehničkih imperfekcija hehehe. Na najbolji način prenio je mjesto i vrijeme jednog posebnog terroira Hvara u čašu, puno bolje od nekih ušminkanih ili prenabildanih verzija.
      Barikirana verzija Ploškog mi je bila primjer loše integriranog drva u vino kojem to niti ne treba, a Vujine potpuni promašaj, barnyard karakter + loše drvo su potpuno ubili vino.

      Babica 2008 mi se jako svidjela, kao elegantna Plavčeva sestra i nažalost skoro potpuno zaboravljeni tip dalmatinskog crnog vina koje je nestalo pred najezdom čistih sortnih Plavaca, a koje najčešće ne krase niti pitkost niti elegancija niti mogućnost dozrijevanja.Tu ne mislim na Plavce sa najboljih položaja, kakvih je uostalom jako malo.

      • buonsangue's avatar buonsangue 22/03/2013 / 00:54

        Sto da ti kazem, dragi moj finesse :-). Slazem se skoro u potpunosti s iznesenim. Skoro, rekoh :-). Na korak si, cini mi se, do toga da, hvala bogu, napises post u kojem besmislen termin poput “tehnicke imperfekcije” neces spomenuti cak ni u pseudoironichnom kljucu prikrivene autolegitimacije 🙂 🙂 :-).
        Shalu na stranu, ono sto je vaznije jest to da je, bar se meni tako cini, otvoreno pitanje koliko na hrvatskom Jadranu doista ima smisla u kontekstu najboljih postojecih plavaca, koristeci ustaljenu i ne bas uvijek kriticki preuzetu frazu, govoriti o plavcima “s najboljih polozaja”. Uostalom, koji su to “najbolji polozaji”?
        (Svojedobno me prijateljica Svetlana na mom blogu pod post-om o Stagnumu pokushala isprovocirati da, manje-vishe, predlozim svoj shortlist Grand Cru polozaja za plavac (mali) na hrvatskom Jadranu. Nisam pokleknuo pred provokacijom :-), sto ne znaci da ne razmisljam o tome :-). )

        • nenad.trifunovic@kk-promotion.hr's avatar nenad.trifunovic@kk-promotion.hr 22/03/2013 / 07:52

          Obzirom na imperativ podilaženja diktatu tržišta kojeg MT tako bjelodano utjelovljuje, sve više mi se čini da će idealni Grand Cru položaji PM biti u Povardarju ili Ćemovskom polju 🙂 Možda uopće tada ne treba inzistirati na deklarativno 100% PM kad Vranac to radi bolje ionako 😉

        • Milan's avatar Milan 22/03/2013 / 09:32

          Bez da ulazimo u sive zone rasprave i navučete me na bogohuljenje :-), probati ću dati svoju najjednostavniju definiciju najboljih položaja za neku sortu. Upravo recimo kroz prizmu Ploškoga osnovne verzije, koji mi se upravo zbog toga sviđa.
          “Najbolji položaj daje u kontinuitetu godišta izvrsno i prepoznatljivo vino uz minimalne tehnike vinarenja”.
          Sa najboljeg položaja i najveći “seljak” će raditi izvrsno vino kojemu neće biti potrebne nikakve korekcije, dorade i slično 🙂
          Općenito imam visoki prag osjetljivosti na razne mane vina, ali ujedno i dosta visoki prag razumne tolerancije. Nije to stvar pseudoironije, zaista više cijenim autentičnost i iskrenost vina, nego tehničku perfekciju, ali kada se te dvije stvari spoje, onda je to za mene najbolji položaj.
          Koliko je takvih Plavaca?

          • buonsangue's avatar buonsangue 22/03/2013 / 10:08

            Hvala ti na trudu, no moje (retoricko) pitanje par redaka gore nije bilo “STO su to “najbolji polozaji” “, vec “KOJI su to najbolji polozaji”. Ne brini, vec sam navikao da ljudi ovdje citaju toliko ofrlje da zapravo ni ne znaju sto pishe 🙂

            Kad kazes najveci “seljak”, mislis seljak koji radi vino as opposed
            to netko kompetentan s vazhnim i strucnim kvalifikacijama poput, stajaznam, chitabe agronomskog fakulteta, te koji totalno kuzhi “razne mane vina”? 🙂 Ponekad se pitam jesu li ovi “the garden variety” “enolozi” kakvi ocito obiluju u ovim krajevima vishe bedasti zato sto su arogantni, ili su vishe arogantni zato sto su toliko bedasti. A zapravo je u pitanju circulus vitiosus. Problemi onda samo izviru jedan iz drugog, zbog shachice neshvacenih “prvih” cinjenica iliti tzv. “krivog nasada” (to ti je onaj zajeb koji se desi prije nego sto si bilo sto stigao i skuzhiti, a onda ti u kasnijem tijeku po inerciji sjebava apsolutno sve: nesto kao tzv. istochni grijeh poznat citateljima najveceg bestselera zapadne civilizacije). Standardan problem u ovim pitoresknim krajevima.

            “Tehnicka perfekcija” – osim sto je fraza u samoj svojoj srzhi nelogicna i bedasta do bola, jos te, ko vrag u bajci, navodi na konstruiranje lazhnih i stetnih dihotomija, kao ova koja je ocita u tvojoj recenici “zaista vise cijenim autenticnost i iskrenost vina, nego tehnicku perfekciju”.

            E, moj Milane… 🙂 🙂 🙂

        • Milan's avatar Milan 22/03/2013 / 09:45

          U današnje vrijeme kada se sade vinogradi sa (mono)sortama koje se trenutno “prodaju” i to gdje god bager, buldozer i drobilica kamena mogu doći, Grand Cruovi izgleda niču posvuda. Hvala bogu na doradama ;-).

          @buonsangue: još nikako ne uspijevam zamisliti kompleksnost osobe koja je Miloš, Carić i Trapan lover in one person?

          • buonsangue's avatar buonsangue 22/03/2013 / 10:13

            He he, vidis ti to, ima nas ovdje vrashki nedosljednih :-). Bit ce da je zato sto slabo razaznajemo “vinske mane” 🙂 🙂 🙂
            Shalu na stranu, u cemu je problem? 🙂 Pa siguran sam da ni ti ne sporis cinjenicu da je svaki od navedenih vinara napravio poneko dobro vino? 🙂

  26. madiraza's avatar madiraza 19/03/2013 / 23:09

    eto napokon nam profesor piše “pučkim” jezikom.svidja mi se jer je lako shvatljiv i iznosi bit.može ga razumjeti svatko.osim ponekih.inaće u potpunosti se slažem da je za ocjenu vina potreban neki odmak a ne odma na prvu (barem kad sam ja u pitanju).a hebi ga to s godinama je standardan problem kod nas… mene je tak antunović s jednim plavcem ubio za daljnih 5 godina…..

  27. Tomislav's avatar Tomislav 01/04/2014 / 14:57

    Fantastično vino po fantastičnoj cijeni. Što reče Salinger u jednom romanu; dođe mi da nazovem neke autore knjiga, da se družimo. Tako bih i ja stisnuo ruku autoru pošteno odrađenog vina po ovakvoj cijeni.

    • vinopija's avatar vinopija 01/04/2014 / 15:00

      Dijelim sentiment. Zato mi je izrazito žao što 2010 nije na istoj razini, ali ovo je dugo vremena (i dan danas ako još ima) bila jedna od najboljih kupnji.

    • Krešimir's avatar Krešimir 02/04/2014 / 08:36

      Jesi li pio baš 2008. ili neko drugo godište? Mislim da se 2008. više nigdje ne može nabaviti, osim, možda, kod vinara.

Odgovori na nenad.trifunovic@kk-promotion.hr Otkaži odgovor