Zagreb wine gourmet festival 2011. izvještaj

„Zagreb wine gourmet festival 2011 je završio i sve što sam dobio je ova glupa prehlada.“ Da je netko kojim slučajem imao bubonsku kugu, svi bi je vjerojatno sada imali. Što dovodi do jedinog, ali kardinalnog organizacijskog propusta – Muzej suvremene umjetnosti.

Zapravo je problem u neskladu očekivanja i ostvarenog. Nakon komentara kako je MUO 2010. godine postao premali za takav festival, ovogodišnji MSU zvučao je grandiozno te je tako i najavljivan. Od cjelokupnog prostora koji je „Zagrepčance“ usput budi rečeno, itekako koštao, Festival se održao u ograđenom prizemnom foajeu ?!? Barem onaj meni najzanimljiviji dio koji uključuje kušanje ponuđenih vina. Zatim, bitna predavanja održavana su u Vinskoj Akademiji koja je prilično dislocirana. Pitam se zašto onda cijeli Festival nije bio u Akademiji Vina, malo bi se stisnuli, ali nemam osjećaj da bi bilo bitno drugačije.

Osjećam ipak potrebu javno zahvaliti na akreditaciji koju sam ove godine dobio, ali dobio sam je zahvaljujući 16.500 posjeta mjesečno, a ne zato jer me organizatori posebno vole ili uopće poznaju. Prema tome mi nije na kraj pameti reći da je nešto u redu, kad nije. No, nije sve tako sivo i nisam pokupio samo prehladu. Pokupio sam i par izuzetno zanimljivih vinskih doživljaja!!!

Također, premda je nešto manji broj posjetitelja odlučilo sudjelovati u anketnom pitanju, statistika indicira da je visok postotak (70%) publike koja prati Dnevnik Vinopije i maltretira me komentarima 🙂 ujedno bilo na Festivalu.

Prema tome dabome i bez obzira na obzir, popis isprobanih vina je pozamašan:

Boškinac, Gegić, 2009.

Boškinac, Boškinac Grand Cuvee 2009. (Gegić, Chardonnay, Sauvignon)

Boškinac, Gegić „Grand Cru“, 2009.

Damjanić, Clemente, 2008. (Merlot, Cabernet Sauvignon, Teran)

Frane Miloš; Stagnum – desertno, 2005. izborna berba prosušenih bobica

Kabola, Malvazija „Reserve“, 2007.

Kabola, Malvazija „Amfora Kabola“, 2006.

Krajančić, Pošip „Intrada“, 2009.

Trapan, Malvazija Istarska Ponente, 2010.

Trapan, Malvazija Istarska Ponente, 2009.

Trapan, Uroboros, 2009.

Trapan, Ruby, 2010.

Trapan, Nigra Virgo, 2009.

Jakončić, Privat, 2009. (Tocai Friulano, Rebula)

Jakončić, Carolina Bela, 2008. (Chardonnay, Rebula, Malvazija)

Jakončić, Carolina Bela, 2004.

Jakončić, Carolina Rdeča, 2007. (Cabernet Sauvignon, Merlot, Cabernet Franc)

Edi Simčić, Duet Lex, 2005. (Merlot, Cabernet Sauvignon, Cabernet Franc)

Edi Simčić, Kolos

Marjan Simčić, Teodor Rdeče Selekcija, 2006. (Merlot, Cabernet Sauvignon)

Brkić, Greda, 2008.

Feudo Antico, Paserina „Tullum“, 2009. (100% Passerina)

Feudo Antico, Pecorino „Tullum“, 2009.(100% Pecorino)

Feudo Antico, Rosso „Tullum“, 2008. (100% Montepulciano)

Feudo Antico, Rosso Riserva „Tullum“, 2008. (100% Montepulciano, barrique)

Firriato, Quater Bianco, 2009. (Grillo, Catarratto, Carricante, Zibbibo)

Firriato, Harmonium, 2008. (Nero d`Avola)

Firriato, Ribecca, 2007. (Perricone)

Marramiero, Trebbiano d`Abruzzo „Anima“, 2010. (Trebbiano d`Abruzzo)

Marramiero, Pecorino „Sessantapassi“, 2010. (Pecorino)

Marramiero, Montepulciano d`Abruzzo „Inferi“

Dario Prinčić, Trebež, 2007. (Chardonnay, Pinot Grigio, Sauvignon)

Dario Prinčić, Ribolla Gialla, 2005.

Dario Prinčić, Cabernet Sauvignon, 2001.

Tenuta Biserno, „Insoglio del Cinghiale“, 2008.

Tenuta Biserno, „Il Pino di Biserno“, 2007.

Terlano, Pinot Bianco Riserva „Vorberg“, 2008.

Terpin Franco, Quinto Quarto, 2009. (Pinot Grigio)

Terpin Franco, Sauvignon, 2006.

Terpin Franco, Jakot, 2006. (100% Friulano)

Terpin Franco, Stalis Rosso, 2006. (Cabernet Sauvignon)

Terpin Franco, Stamas Rosso, 2005. (Merlot 80%, Cabernet Sauvignon 20%)

Zidarich, Vitovska 2008. (100% Vitovska)

Zidarich, Prulke, 2008. (Sauvignon, Malvasia, Vitovska)

Zidarich, Terrano, 2008. (100% Terrano)

Zidarich, Ruje, 2005. (Merlot, Terrano)

Kanonkop, Pinotage, 2008.

Od navedenog posebno izdvajam sljedeće:

1. Firriato

Quater Bianco je kupaža 4 sorte od kojih nevulkanski Carricante nije izostavljen i sa svega 15% osigurava mineralnu podlogu u specifičnom aromatskom profilu, a Zibbibo uz Grillo i Catarratto zaokružuje istovremeno osvježavajuće voćno te neočekivano kompleksno i uzbudljivo bijelo iskustvo Sicilije.

Zatim crni Harmonium kao općedopadljivo utjelovljenje Nero d`Avole, ali pravi gušt nudi Ribeca kao unikatan doživljaj 100% Perriconea za ozbiljne i strpljive kušače.

Firriato je jedan od pet glavnih razloga zašto sam došao na Festival i nije razočarao.

2. Terpin Franco, Jakot, 2006.

Ovo moram ponovo probati! Osim petnaest uskličnika i napomene „maestralno“ što je više negoli je ugužvani ambijent dopuštao, ne pamtim ostale detalje, ali nešto mi je upalilo „alert“ kod ovoga!

3. Zidarich Terrano, 2008.

Ili nisam predugo pio Teran ili ovo uopće nije „Teran“ ili je najbolji Terrano ikad 🙂 Šalu na stranu, ovo sam izdvojio iz opusa virtuoznog vinara kao meni najbolje od najboljeg što je Zidarich ponudio.

4. Boškinac

Još se posipam pepelom zašto nisam nikad ranije probao bijela vina Boškinca. Od bazičnog Gegića koji pokazuje toliku specifičnost neusporedivu bilo s Istrom bilo s Dalmacijom, preko Grand Cuvee kupaže s Chardonnayem i Sauvignonom do „Grand Cru“ Gegića kao varijante koja se ne radi svake godine, svaki je uspješno odvukao moje nepce u vinsku bajku koju neće svatko razumjeti. Čak je bazični Gegić iz 2009. barem trenutno i najzanimljiviji…

Samo to vrijedilo je 150 kuna koje nisam platio 🙂 Međutim, moram još spomenuti i Terlanov Pinot bianco Riserva „Vorberg“, Feudo Antico Rosso Riserva „Tullum“, 2008., Brkićevu Gredu 2008, Prinčić Ribolla Gialla 2005., Jakončićevu Carolinu belu 2004., Damjanić „Clemente“ 2008., Trapan Ruby (rose) 2010. !!! i sve one koje nisam uspio isprobati ovom prilikom…

Bit će bolje sljedeći put.

Oglasi

90 thoughts on “Zagreb wine gourmet festival 2011. izvještaj

  1. gurwoman 17/02/2011 / 14:40

    Ljudi, lako ćete ga prepoznati. On je jedini koji neumorno i nakon desete čaše hoda okolo s blokićem za bilješke i mapom vina koje treba probati :)))

    • vinopija 17/02/2011 / 14:44

      E sad ću baš ponijeti diktafon 😉

      • dinko-šminko 17/02/2011 / 14:46

        ne želim ga prepoznati :-))

  2. Filip 17/02/2011 / 15:03

    hahahaha def. ZWGF
    ..sad ,kao junfer po tom pitanju imam par upita:
    kako to iskustvo što bolje iskoristiti ,prije svega očito je potrebna određena selekcija (u mom slučaju težak zadatak pošto nemam neka veliko predznanje koji su kriteriji za takvo što)
    vjerojatno i degustiranje više vrsta vina drastično povećava šanse za mamurluk idući dan (planiram ići oba dana)
    koliko se uopće može prosuditi/uživati u određenom vinu ako si ih prije toga probao 10ak ili više? ..ne mislim samo na stupanj alkoholiziranosti već i zasićenje okusnih pupoljaka (ako je tako nešto uopće moguće;?!)
    da li npr rezervirati petak za crna ,a sub za bijela vina?
    mislim da bi 1 kratki informativni vodič bio od velike koristi široj populaciji potencijalnim i baždarenim vinopijama;P

    • ifke 17/02/2011 / 15:47

      Evo par od mene. Zaboravi iluziju da ćeš probat sve. Ponesi si za pojest nešto i cijelo vrijeme cugaj i vodu. Pljuj vino u pljuvačnicu, progutaj najbolja. Izaberi regiju koja te zanima i deri po njoj. Al najviše se nauči, čini mi se, ak odabereš sortu i dereš samo po sorti koju želiš upoznati. Naravno, ak nije torrontes ili žuti plavec… Dobar cug!

      • vinopija 17/02/2011 / 17:17

        Uz svu disciplinu, iskustvo i kung fu… bojim se da će na kraju ifke biti u pravu 😉 Ali neki “Vodič za vinopije po Festivalu” je dobra ideja za koncept “follow up” dojma…tnx

  3. vinozupa 18/02/2011 / 01:22

    Kume, daj pije mi se neko crno vino, nešto tipa crnog ribizla a da nije Kupinovo…. Šalim se, uželio sam se ponovo nekog vina koje obmani mase, nekog hard core-a, kao nekad Caliterre….ajde daj neku preporuku….

    I još bi neki bijeli slatkiš da si uzmem uz tortu na rođendan,,,,

  4. wineandfood4u 18/02/2011 / 12:44

    domaći već u klasičnom sastavu.. od inozemnih fantastični talijani Edi Cante, Radikon, Zidarich, Prinčič, La Castellada, doalze i odlični slovenci Kabaj, Simčič jedan i drugi, Batič, Mlečnik, Ščurek, Tilia, od austrijanaca Polz.
    to je moj prvi krug..dok sam još ”normalan” 🙂

    • vinopija 18/02/2011 / 12:53

      Ja ne bi izostavio Brkića (BiH) ! I još par talijana…

  5. BK 21/02/2011 / 04:29

    Jedan slight offtopic, ispričavam se unaprijed 😉

    Vratio se sa poslovnog puta pa onako na blef kupio par vina, jel ima tko ikakvog iskustva sa sljedećim “naslovima”:

    1) Chateau De Malleret Haut-Medoc 2004
    2) Reserve Mouton Cadet Medoc 2008
    3) Reserve Speciale Bordeaux (Barons de Rothschild colleection) 2009
    4) Chateau Dauzac Margaux 2006

    • vinožupa 22/02/2011 / 13:39

      Kiseliši….. 🙂

      • vinopija 22/02/2011 / 14:43

        Po ove Rotschilde se ne treba ići u Francusku 😉
        Ostali izgledaju kao “selection of the month” u Galleries Lafayet-u… ali ipak nisu “kiseliši” hihi

  6. vinopija 23/02/2011 / 11:02

    Objavljujem mali apdejt moje kolegice s faksa. Ovo predavanje je free, jelda Ivana? Ili samo za komentatore Dnevnika Vinopije 🙂
    Ako bi netko iz ovih krajeva postao MW, to bi usporedio s osvajanjem Wimbeldona. Jedino vas ne bi dočekali kao Ivaniševića (trust me, been there done that, samo u jednog drugoj priči)

  7. Ž. Lebo 23/02/2011 / 17:19

    Za posjet 25. i 26. veljače i degustaciju vina, ne trebate nositi blokiće i slične stvarčice, nakon svake degustacije ispljunite vino u pljuvačnicu i nakon toga popijte gutljaj vode. No, za dobar, odnosno vrhunski osjećaj na degustaciju povedite sa sobom dobar “komad” ili ga tamo pronađite (dogovorite). Tada će vam svi okusi biti vrhunski a vino će vam upotpuniti atmosferu…
    Vino je kao žena ….

    • vinopija 23/02/2011 / 22:42

      nekako mi je drago da si se zaustavio s ove tri točke jer daljnje komparacije mogle bi tko zna gdje završiti 🙂

    • Filip 24/02/2011 / 00:26

      sori Ž. Lebo,al niš mi nije jasno..

  8. BK 23/02/2011 / 18:24

    Planiram se zaletiti do ZG na ovo, ako uspijem riješiti slobodan petak, nego par pitanja usput:

    1) jel ima kakav parking u blizini ako se odlučim samo na jedan dan?
    2) gdje jesti dobro u blizini?
    3) “expo” je otvoren tijekom dijelog radnog dana festivala?
    4) hrana u westinu?

    • vinopija 23/02/2011 / 22:47

      Čuj, nisam baš u organizacijskom odboru, ali mogu ti pomoći.
      1) Ima poprilično parkirališnih mjesta, označenih, besplatnih u neposrednoj blizini MSU
      2) trenutno mi pada na pamet Prisavlje (5-10 min autom) – restorani Balon, Madera, Primošten (riba) ili poznata pizzerija Maslina
      3) ako sam dobro shvatio pitanje, odgovor je da 🙂
      4) zadnji put kad sam se upustio u tu egzibiciju prošlo je dobro, ali je prošlo i podosta vremena…

  9. TonYVineYards 24/02/2011 / 16:17

    Vinopijo molim te jednu brzinsku informaciju!
    Da li u cjenu dnevne ulaznice ulazi i degustacija vina (za nas obicne male vinopije) svih izlagaca (standardnog tipa da su svi u jednoj hali pa ti obilazis i kusas sta hoces) ili je to zatvorenog tipa sano za VIP goste i ostale visokofunkcionalne osobe :))
    Pitam to sa stajalista tvog iskustva s prijasnjih manifestacija.
    Unaprid zahvalan!

    • vinopija 24/02/2011 / 16:25

      Iz mojeg iskustva sa sličnih festivala koje baš nije osobito veliko, ulaznica osigurava ulaz, ostavljaš kauciju za čašu i krećeš s degustacijama 🙂
      Tako je barem bilo prošle godine.
      Postoje i specijalne degustacije koje ili se treba rezerirati unaprijed ili dodatno platiti ili biti formalno pozvan ili sl.
      Bitno da vrtiš vino u čaši ko` profesionalac i nabacuješ teze tipa “quaffable, but uhm.. far from transcendant” :-)))))) Dakle, gledaš što rade ostali. Uglavnom kušaju vina 😉

      • TonYVineYards 24/02/2011 / 16:36

        Hvala na express odgovoru… Ma nisam mislio na ove specijalne degustacije nego ono bas po domacu s casom u ruci i ajmooo!
        Pozz!

  10. avc 25/02/2011 / 19:01

    Nije bas ZWGF…

    • vinopija 27/02/2011 / 11:48

      E da, vidio sam to! Vrhunski! Unatoč par pogrešaka, but who cares 🙂

      • ifke 27/02/2011 / 12:25

        Haaaa……fora….

  11. madiraza 26/02/2011 / 01:23

    teorija je da se vrhunska vina ne pljuju u čašu nego popiju.takav je bio savjet.a pretpostavka je da su sva vina vrhunska.zaključak: ili sva vina popiti ili sva vina ispljunuti..odaberiti sami….
    meni osobno dopalo bi se više ovakvih manifestacija godišnje:
    jednom bijela vina…i tu 5-6 sorti,drugi put bijela vina i tu pet šest sorti..treći put crna vina i tu pet šest sorti….znači 3 puta godišnje bijela vina vina,3 puta crna….osobno meni je ovo prenaporno…i da….nakon 5-6 dobrih bijelih vina ne pije mi se još 10 dobrih crnih vina..napomena:nisam pljuvač nego gutač dobrih vina

  12. madiraza 26/02/2011 / 01:42

    a hebi ga moram kurit malo vatru:))ja ove godine ne idem na wine festival :((

  13. JA 27/02/2011 / 10:51

    glupost od festivala, sve ono za 150,00 kuna

    • vinopija 27/02/2011 / 11:19

      …daleko od toga da se nije imalo što isprobati, ali od cijelog MSU ono ograđeno predvorje !?! Mogli smo svi za jedan veliki stol onda i krkajmo… osjećao sam se kao na placu, omanjem… kaos
      ..no dobro, “službeni dojam” uskoro 😉

      • ifke 27/02/2011 / 12:34

        Malvazijaaaaa, svježa malvaaaaaazija, navali narode……ima macersane ima nemacersane….nAvali narode….još malo pa nestalo…sredina naprijed, mrdni malo….ima izaaaaaać! Stara, ak oš 150 kn slijedeće godine, osiguraj veći prostor. I jebo vas suhi led…..još mi zubi trnu

        • ifke 27/02/2011 / 14:32

          Ma nisi….odi sutra oko 4 popodene na Trg i uđi u 11-icu trajvan. Ponesi butelju za cugat i podijeli suputnicima 150 kn…i to je to! 🙂

        • vinopija 27/02/2011 / 14:44

          You have been absent dark master 🙂

        • igor 27/02/2011 / 20:41

          A dosta tog. 🙂

  14. Mladen Krklec 27/02/2011 / 14:47

    Razočaran, umoran i vjerujte mi pomalo tužan, gledao sam danas po netu tražeći mišljenja i komentare sa festivala i naišao na ovu stranicu….Mislim da imate pravo što s tiče prostora – bilo je katastrofa. Ona dva komada samo se žele eksponirati i glumiti neke znalce ali čini mi se da je gospodin koji je bio odgovoran za predhodne (i puno bolje festivale!!) istisnut iz organizacije ili se povukao!?
    U svakom slučaju dosta toga je bilo bez veze, kao da su radili amateri sa Dolca…Na okrugli stol sa izvrsnom temom nisu doveli nikog od naših ko bi uistinu rekao kako stvari stoje! Onaj Špiranec je čitao neke podatke sa “platna”, nije se udostojao niti obući kako priliči a niti naučiti tih par rečenica napamet – žalosno, glavno da se ubiru novci. U prvi red su ugurali strance a nas ko j…
    Krkljanac za popi…dit, očito je da je damama sve izmaklo kontroli i bojim se da će večina domaćih vinara odustati od ovakve priče. Ako još uzmemo u obzir i informacije od strane stranih izlagača koji su manje više svi došli zbog poznanstva i prijateljstva s gospodinom kojeg nisam uspio ni vidjeti na festivalu, onda im budučnost ne izgleda nimalo blistava.
    U svakom slučaju, pokušavam razlučiti smisao ovakve “fešte” jer koliko se god gospođa Badurina eksponira i trudi biti svugdje prisutna namečući tezu da je to što “pokušava” raditi vrhunski vinski festival, uspjela je ove godine napraviti samo pravi “vinski vašar” koji je daleko od vrhunskog.

    • vinopija 27/02/2011 / 22:17

      Hvala na komentaru. Kako nisam bio na predavanju (niti jednom) znači da je “u foajeu” ipak bilo uzbudljivijeg sadržaja od mojih kapaciteta 😉 Tako da ne znam što je Špiranac izvodio, ali mogu reći da mi se čovjek osobno jako svidio jer sam ga imao prilike upoznati u drugom kontekstu i da ga iznimno cijenim kao i njegov Vodič uostalom. Valjda će novi uskoro izaći. To smatram bitnim za Hrvatsko vinarstvo općenito.

  15. vino župa 27/02/2011 / 20:04

    Svi na WINE EXPO, tko ne stigne u Bordoaux može i Makarska…..

  16. vino župa 27/02/2011 / 20:07

    Svi na WINE EXPO, tko ne stigne u Bordèu može i Makarska…..
    Ja ću u Makarsku, bit će manja gužva….

    • vinopija 27/02/2011 / 22:18

      Da, ne bi bilo loše…

  17. madiraza 27/02/2011 / 21:50

    sad ispada i da nije tak loše što nisam bio…..iako znam da je bilo izvrsnih vina…čekamo vinopijene dnevnike :))

    • vinopija 27/02/2011 / 22:18

      Ja također 😉

  18. Nikola 27/02/2011 / 23:11

    Meni osobno je wine gourment jedan od dražih dana u godini, ali ovo ove godine je teško razočarenje po organizaciji. Mislim da vijedi 150 kuna kako god okreneš no ako usporediš s ostalim godinama onda je ovo veći fail. Ne zanm što je razlog tomu…. 😦

    • vinopija 27/02/2011 / 23:18

      Mladen je rekao “vinski vašar”… osnovni propust je nesrazmjer između očekivanja i onog improviziranog placa u MSU. Klaustrofobija.

      • Nikola 27/02/2011 / 23:46

        Pa ako si prijašnjih godina organizirao na vrhunskom nivou onda to očekujem od tebe uvijek… ovdje to nije bio slučaj, a ovo je i po vinare bitno skuplje od esplanade i i uglavnom nisu ni oni zadovoljni.

  19. Betina 28/02/2011 / 08:27

    najlošiji wine gourmet ikad!

  20. igor 28/02/2011 / 08:36

    A ukoliko je istinita tvrdnja da su za jedan stol naplaćivali 4000 kn, mislim da neće imati blistavu budućnost. Nažalost od dobrog projekta ispalo je s….e. A i prošlih godina se moglo posebno uplatiti specijalna degustacija bez da si platio ulaznicu (što je za osobe koje nemaju namjeru dva dana ići na festival bilo vrlo bitno), no međutim gospoda su se dosjetila da ako hoćeš na specijalnu degustaciju plati i nju i ulaz na fest. Pa tako nisam niti otišao na vjerujem zanimljivu degustaciju rizlinga.

    Katastrofa.

  21. igor.b 01/03/2011 / 11:13

    Nije vraga da imam svog klona koji piše za mene….Šalim se!!!!!! 🙂
    Nisam imao prilike otici na ZWG radi gripe…..

  22. jurica 01/03/2011 / 12:18

    8.konferencija vinara austrijske vinske akademije
    Rust,18.1.2011.
    Tema:Bijeli pinoti
    Autor:Darko
    …” Carlos je donio(sa sobom!!!)tri naša bijela pinota. Dojam je da su ako ne bolji, onda sigurno jednaki večini kušanih. Dosta smo žurili, pa nismo stigli testirati to mišljenje kod pedesetak polaznika tečaja Master of Wine i gotovo stotinjak konferencijaša. Razlog žurbe bila je popuna zaliha u osobnom podrumu. Predikati Feiler-Artinger, Tschida i crnjaci Ernsta Triebaumera.
    Dok sam stavljao kutije s vinima u prtljažnik automobila..”

    Molim Vas da mi netko odgovori koliko se kutija vina smije uvesti u RH u prtljažniku automobila. Da li se nešto promijenilo u 2011. godini, jer je prije bilo moguće uvesti samo 2 litre vina.

    • vinopija 01/03/2011 / 12:32

      Shvatio sam da to vrijedi samo za vina u tetrapaku…
      Ja sam zadnji put avionom “uvezao” 4 butelje, a smio sam 3 jer toliko je dozvoljeno po osobi, ali ne grizem se radi toga jer četvrta je bila poklon. Ali 3×0,75 iznosi 2.25 L tako da si sad unio nespokoj u moj duševni mir. Čim stignem šaljem upit carinskoj policiji i kontrolorima granice.

    • ifke 01/03/2011 / 13:36

      Bez lažne skromnosti, u švercanju vina iz Austrije sam profesor. Dozvoljene su dvije boce, al ako si pristojan toleriraju i dosta više. Naravno, nikad im ne priznam da ih imam 60 ili 100, a bilo je i takvih slučajeva. Kako zakamuflirati veći broj boca, to ostavljam tvojoj mašti. Nas je uvijek bilo više pa smo imali dosta kofera. Stvari su konačno kliknule kad sam upoznao frenda od frenda koji je iz Brežica. Otada ak fakat pretjeramo u količini, otfuramo kroz Sloveniju do njega, pa kasnije razvezemo do ZG. “Francuska veza” je za nas goli kuac……

      • vinopija 01/03/2011 / 14:23

        A to znači nije dvije identične boce… mislio sam dvije od svake etikete 🙂 Jedna za konzumaciju, druga za čuvanje…
        Što ako su dva demižona? Busch sipao rinfuzu i eto rizlinga…

        • ifke 02/03/2011 / 15:49

          Uffff……oni njegvi rizlinzi….nemoj me podsjećat. Nisam imena pamtio, al od ona dva najbolja, onaj slađi je mrak (sigurno ti je sve jasno… 🙂 ) Inače, demižonke su ti odlična ideja, Clemens bi ti rado pokazo i di ima dobre mineralke za gem. Al uskoro će sve to postat nepotrebno, jerbo kad uđemo u EU automatski ćemo se priključit na Srednjeevropski rizlingovod…..evo ja sam već nabavio pipu sa tri navoja: kabinett, reserve i spätlese…

  23. avc 01/03/2011 / 14:44

    Na Plesu piše 1 l žeštokog ili 3 l vina.

    • vinopija 01/03/2011 / 22:48

      Očito nisu računali na Kalazića 🙂

      • ifke 02/03/2011 / 16:53

        Čuo sam da Kalaz priprema novu seriju još alkoholnijih vina …… za Chucka Norrisa…. 🙂 Btw. jučer smo pogledali kaj se dešava s njegovim Crni pinotom 2007. Meni je fakat dobar, niš se nije raspao kak su neki predviđali.

        • vinopija 03/03/2011 / 16:08

          Provjeri tko je “pljuvač” na posljednjoj fotografiji 😉

          • buonsangue 03/03/2011 / 20:21

            Cekaj, kaj si strazhario s foto-aparatom uz Kalazov shtand samo da uhvatish doktora I. u etilnom oblaku?! 😉

            • vinopija 03/03/2011 / 22:28

              Zar to nije bio Chuck Norris?

            • ifke 04/03/2011 / 03:02

              Sunce mu kalaisavo, moram neš uradit na promjeni imidža….ljudi me počeli percipirat ko kalazomana….a Vinopija kofol ljubitelj sicilijanskih egzota….e pa dosta je toga bogami…videćete vi ko je Kurčubić!!!

  24. buonsangue 03/03/2011 / 20:13

    He, vidim da je Firriato proshao spektakularno dobro… Oni su startali i probili se pred nesto godina s komatozno internacionalnim vinima koja su od svega ponajmanje podsjecala na Siciliju: stil sracunat da bude “impresivan” i lako pamtljiv u formatu snap-shot degustacije, a za stolom gotovo beskoristan. Zadnjih par godina su malo smanjili ekstrakcije i drvo (Harmonium je, npr., jos donedavno bio potpuno, ali potpuno neprobavljivo vino), sto je ne samo OK za ta vina, vec i u skladu su s vec dosta rasirenim trendom okretanja ledja toj glupoj, kratkovidnoj i stetnoj modi… (P.S. Malo sitnicarenja. Carricante u Quater-u ne dolazi s vulkanskog tla, vec iz trapanskog agera, na krajnjem zapadu Sicilije. I sto znaci “zibibbo s malog otocica na krajnjem zapadu”? Jedini mali otocic koji se moze locirati na krajnjem zapadu Sicilije, i to upravo u blizini Trapani, je Mothia. Imas informacije da je zibibbo koji je zavrshio u ovom vinu source-an s Mothie? Pitam, zbog toga jer se zibibbo uzgaja i drugdje na Siciliji, a konotacijski se ne veze uz Mothiu, otok na krajnjem zapadu, vec za Pantelleriju, koja nije na zapadu, vec toliko na jugu da je, koliko se sjecam, bliza Africi no Siciliji. Sad bi mogo tako do prekosutra, ali necu jer cekam da mi netko ponudi da drzhim “master class” na nekom prestiznom festivalu, he he 🙂 )

  25. vinopija 03/03/2011 / 22:23

    Porca Miseria!?! Ovo stvarno nije Carricante s Etne. Bio sam siguran da mi je čovjek pokazivao na Etnu dok je objašnjavao odakle sorte u kupaži, a sad na siteu vidim da si u pravu, Trapani – Tenuta Pianino Cuddia. No, ništa zato. Jedino ne kužim kad sam ga kurtoazno priupitao za nadmorsku visinu Carricante vinogorja dobio sam odgovor 550m… Osim toga sam bio siguran da sam na nepcu registrirao tu čvrstu mineralnu bazu na kojoj su izgradili “voćnjak”.
    Također ću provjeriti i ovo za Zibbibo. Mislim da se radi o konkretnom otočiću Favignana otičja Egadi i tu imaju samo dvije sorte, koliko sam shvatio zibbibo bi bila jedna od njih, ali možda je onda ipak Catarratto…

    • vinopija 03/03/2011 / 22:27

      Harmonium je možda malo “mastan” premda vrlo dopadljiv, ali ova Ribeca mi definitivno nije podilaženje “internacionalnoj stilistici”…
      Istaknuo sam Firiatto ne jer su najbolji na Festivalu već jer su mi ponudili nešto što u RH nisam imao prilike kušati.

      • buonsangue 03/03/2011 / 23:10

        Nota bene, naglasio sam da su zadnjih godina malo makli nogu s krivog gasa. Ja sam zadnje probao ’05 i ’06, i vec su se tamo primjecivale razlike u odnosu na vina iz prvu polovicu ’00-ih. Sto se Ribece tice, postoji jos jedna mogucnost: da je Perricone sam dovoljno napusheno autentican, da se vino cini manje “zapeglanim”. Mozda bi ga trebalo usporediti s nekim tradicionalnijim primjerkom Perricone-a da uopce uocis zapeglanost, he he 😉

        • vinopija 03/03/2011 / 23:28

          Evo baš provjeravam “arhivu” i zaprepašten sam ustanovio kako nemam niti jednog Perricone-a uopće, a osobito “tradicionalnih” primjeraka manjka, nevjerojatno 🙂

          • vinopija 03/03/2011 / 23:32

            Inače mi tražilica izbacuje ageing skin products pod Perricone tako da je možda tu nastupila metamorfoza pa ću potražiti po apotekama…

    • buonsangue 03/03/2011 / 23:05

      E, vidis, Favignana – na to sam skroz zaboravio. Ajde istrazi, pa javi – to bi bilo prvi put da cujem da neki ozbiljniji proizvodjac source-a materijal s Favignane…

      • vinopija 03/03/2011 / 23:25

        Rado. Ako stigneš, mogao bi mi pomoći da mu prevedem ovaj izvještaj na talijanski… obećao sam čovjeku poslati link svejedno, ali možda ne bi bilo loše

        • vinopija 04/03/2011 / 22:10

          Ovako veli majstor: “In Favignana we are growing some local varietes (mostly whites: grillo, catarratto, Inzolia, also Zibibbo for example) and will make the first, experimental, harvesting this year (vintage 2011) Maybe we will present the first bottles coming from Favignana (Tenuta Calamoni Estate) at Vinitaly 2012.”
          Daklem, osim što moram ispraviti Izvještaj, moram sad i na Vinitaly 😉

          • buonsangue 05/03/2011 / 14:02

            Hm, dakle u Quater-u NEMA materijala s Favignane? To, s jedne strane potvrdjuje moju pretpostavku (da su i Carricante i Zibibbo vjerojatno source-ani s neke pozicije na samoj zapadnoj Siciliji – o implikacijama te cinjenice mozemo u 4 oka, ako te zanima, da sad ovdje ne kinjim ljude s minucijama sicilijanskih terroir-a…), a s druge mi je ekstremno zanimljivo cuti da se na Favignani nesto ozbiljnije dogadja… Hvala Vam na trudu i na samom update-u, Mr Direktor! 🙂

          • Vino Župa 07/03/2011 / 13:13

            Kume zaboravio sam ti reći da sam prošle godine kad sam išao u Gardaland slučajno zalutao u te prostore a tek kasnije skužio da sam bio na VinItalia. Čudni su putevi Župini….

  26. audiofan 04/03/2011 / 09:49

    @vinopija,
    drago mi je što smo se i konačno upoznali face to face. I to u društvu Miloša i Clai-ja. A mi nazdravljamo vodom… Ha! Ha!
    Inaće, slažem se sa tobom u potpunosti oko same manifestacije.
    Moglo je i moralo bolje…

    • vinopija 04/03/2011 / 16:39

      U vinu je možda istina, ali je u vodi bio spas 🙂 Nek smo se vidjeli, bar nešto je uspjelo Festivalu – okupiti ljude!

  27. Patti 04/03/2011 / 15:15

    Dva vina koja su me jako ugodno iznenadila na sajmu, pri tom pohvaljujem Vinopijin trud, izdrzljivost i zelju kao i njegovu listu, su Merlot 2005. Valtera Mlecnika i Milosev rose iz berbe 2010.
    Pardon, postoji i trece – Brecevicev Refosk 2009.

    Sto se sajma tice – izgled, uredjenje, velicina prostora – kao jedan malo veci nedovrseni betonski bunker.
    Ovakav sajam ne ide na cast niti orgaanizatorima, a niti iznajmljivacu tj. vlasniku prostora.
    No, dosli smo zbog vina, a ovo ostalo nek’ voda nosi.

    • vinopija 04/03/2011 / 16:38

      Da je to “pola vino pola voda sve se trese osim poda”manifestacija bilo bi super, ali ne očekuješ betonski bunker na ZWGF – dobra usporedba.
      Ovo nisam naglasio u reportu, ali čuo sam da je Miloš od cjelokupne berbe odlučio napraviti rose 🙂 To ću morati probati u miru…

      • audiofan 04/03/2011 / 18:56

        Probao sam taj Milošev Rose. 14.9% alkohol… Nisam siguran kako će ga tržište prihvatiti…

        Meni je veliko razočarenje Istria Candida 2009 bijeli cuvee(Chard, Sauvignon, Sivi Pinot i Malvazija) od Franc Armana. Vino je već umorno.

        Zanimljiv je i novi bijeli Meneghetti 2009(Chardonnay i Bijeli Pinot), iako je po meni bijeli Meneghetti 2008(Chardonnay i Sivi Pinot) bolji.

  28. ifke 04/03/2011 / 16:48

    Evo i moj mali osvrt na WG……krenuo sam po bijelima, i to prvo po Istri. Općenito me ugodno iznenadio dobar broj malvazija izraženije mineralnosti, a najbolje bazne su mi bile Kabola, Radovan, Benvenuti. Od “čudnih” Kabolina odlična Amfora i fenomenalna Benvenutijeva 2008 (ne znam kak ju je nazvo), macerirana 15 dana, slojevita i puna. Također sam definitivno utvrdio da mi malvazija i nije baš omiljena sorta. Radovanov chard odličan. Vinopijo, apsolutno dijelim tvoje mišljenje o Boškinčevim bijelima. Luda mineralnost i terroir, jedva čekam u miru probat. Matošević me razočarao, niš mi se nije svidlo. Kozlovićeva Santa Lucia je prvo vino koje sam nakon dva sata degustacija i progutao….nisam imo srca tak fino vino hračnut. “Nevina” – skroz čudno vino, totalno umjetno, neka ljigava uljna zaobljenost koja dominira duž cijele palete i dok čekaš da se konačno makne da osjetiš još nešto, skužiš da si već proguto. Fak ju, Mišel! Nema tu ni Istre ni malvazije ni chardonnaya. Frend i ja smo ju prozvali “Zjebana”, to joj više paše. Dingač mu krasno miriši, al me neugodno iznenadio žgoljavošću. U onom separeu di je bio Miloš i ostali “kreativci” bilo je interesantno. Milošev Stagnum 2005 mrak dobar, zoo vrt and company. Kante odličan, pogotovo sauvignon, a i Kabajev sauv. jako dobar. Brkić je super, pogotovo Mjesečar. Najbolja bijela sam probo na štandu Edija Simčiča, chard super, a sivi pinot totalni mrak. Ledić graševine Stošinec i Božička neloše, dosta mineralnosti, jako zanimljive aromatski, malo mi vuku na riesling. Galićeva bijela jako dobra sva tri, graš, chard i sauv, obavezno ću ih probat na miru. Probo sam i Firriata, ali mi bijelo nije tak baš dobro ko tebi. Frajer ima cijelu pričicu o tom cuveeu na koju si ti očito pao, za razliku od mene koji sam puno čvršći kao osoba… 🙂 Dakle, samo mi je dobro. Ali crnjaci su fakat odlični, pogotovo Nero d’Avola. Uglavnom sam od bijelih stigo sve zanimljivo. Crna jedva taknuo. Drugi dan nisam mogo, iako je velikodušni organizator nudio popust od jebenih 25 kn. I još samo dve reči – Clemens Busch, aaaaahhhh…..

    • vinopija 04/03/2011 / 17:01

      Hohoho! Da, tip je imao spremnu priču jer si ti bio petnaesti kojeg sam usmjerio na taj štand koji bi inače zjapio prazan… tu priču sam ja čupao komad po komad, a očito i formulirao 🙂 obzirom na Buonsangue-ove korekcije (vidi gore)
      Labilan pozdrav!

      • ifke 04/03/2011 / 17:56

        Hehe……još kad tu dodamo i maligane tipične za vas Nepljuvače…čudim se da u uži izbor nisi dodo i sva vina probana poslije 16 h… 🙂

  29. Patti 04/03/2011 / 20:19

    @audiofan – koliko me sjecanje sluzi, a nije bilo tako davno kad sam probao ovaj rose, visoki alkoholi se uopce ne osjete.
    Kad kazes: “Nisam siguran kako će ga tržište prihvatiti…”, to pricas o ovoj brojci ili o samom vinu?

  30. boškinac 04/03/2011 / 23:14

    Puno komentara na ovom blogu, veliki interes i sjajna posjećenost ZWGF sve to govori koliko nam je svima jedan ovakav događaj potreban. Nažalost moram se složiti s većinom, sve skupa je izgledalo prilično loše , prije svega za posjetitelje, ali ni mi izlagači se nismo bolje osjećali. Zahvaljujem svima koji su posjetili naš stol, a posebno mi gode pohvale za naša bijela vina, crna su već na ovim stranicama dobivala lijepe kritike. Rado pratim ovaj blog i čitam sa zanimanjem sve komentare, kao proizvođača silno me raduje podizanje kulture pijenja vina u nas, još samo da nam i standard malo poraste pa će biti još zanimljivije. Od organizatora ZWGF očekujem da sve nedostatke isprave dogodine i uvedu nužne inovacije da festival bude još zanimljiviji i bolji.

    • vinopija 04/03/2011 / 23:43

      Najljepša hvala na komentaru kojem nemam ništa dodati, ali vezano uz dojmove nakon ZWGF ipak još nešto imam.
      Slijede još dva velika vinska festivala. Vinistra i Dalmacija wine expo. Na potonjem ću čak biti aktivan sudionik kako stvari stoje. No, oba van Zagreba. Možda je organizator ZWGF i iznevjerio očekivanja, ali također su i Grad i institucije (turistička zajednica) morale osigurati prostor i barem sve uglednije vinare Zagrebačkog prstena na manifestaciji u Zagrebu. Ukoliko je zapelo na pukoj matematici minimiziranje troškova, maksimiziranja prihoda organizatora, onda nam se loše piše.

  31. jurica 10/03/2011 / 10:36

    Prodajem golf 2 tip ZWGF dizell. Pogledati na www. Fimi vinia.Kom

  32. ibrosaurus 10/03/2011 / 16:03

    nisi probao Radikona? šteta… jako zanimljiv i lik i vina – bio je između Clai-a i onog nijemca iz Mosela s kamenjem (rizlinzi)

    • vinopija 10/03/2011 / 16:30

      poznat mi je Radikon iz neke ranije prilike i slažem se s konstatacijom…

  33. igor.b 26/03/2011 / 15:04

    Da li se je to ove godine bio izbor najboljeg vina po prvi puta, a pobjedu je odnio Meneghetti crveno 2006..

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s