Veralda, Refošk rose, 2009.

Cijena: 39,98 kn (25.05.2011.)

Tko prati ove stranice, vjerojatno zna kako sam ovo vino izdvojio kao neočekivano iznenađenje obilazeći štandove na Vinistri…

Polusuhi rose od Istarskog Refoška lijepe ružičaste boje, kao sok od lubenice u čaši 🙂

Šnjof, šnjof ?!? Ovako hladno je skoro rigidno zatvoreno na nosu, osim samo vinoznosti i gumenih bombona ne odaje ono što slijedi u ustima…

Sočno! Idealno uravnoteženo i slasno! Ne preslatko. Voćne kiseline u podlozi čine ga osvježavajućim te skoro toničnim užitkom.

Čini mi se i vrlo versatilno i zahvalno kombiniranju s različitom hranom, ombolo i salame bez problema… naravno i kao samostalni gušt.

Vrlo otmjeno, delikatno bez imalo taničnosti, ali zato gasi žeđ, smiruje ili oživljuje, ovisno o potrebi…

Toliko sam sretan s ovim rose-om da me sram priznati 😛

četvorka, samo takva. I love it!

Oglasi

65 thoughts on “Veralda, Refošk rose, 2009.

  1. ifke 17/06/2011 / 13:40

    Vinopija je gaaaay, vinopija je gaaaaay, tralalalalaaaaaa…… 🙂

    • vinopija 17/06/2011 / 16:06

      čuj nakon ovog tralala mislim da bi te i svećenici izbacili iz antigej prosvjeda

      • ifke 17/06/2011 / 17:00

        Ma kajgod, to je samo dijete u meni, iako psiholozi kažu da su ovi najžešći antiderpe tipovi u stvari latentni. A kaj se rosea tiče, zaintrigiro si me, probaću. Prošle godine sam ih se nacuclo dosta svježih i voćnih u Provansi, gdje su totalni hit, a u dolini Rone probo i kupio ponešto rosea za koje su naši Dingači vina srednjeg tijela. Uljni, mineralni, oko 14 – 14,5 alc, jedeš rose. Naravno, za 5 eura butelja. I onda neš pil!

        • dinko-šminko 18/06/2011 / 12:53

          e ifke kak se zove onaj austrijski rose kaj si mi preporucio uz tripice?

          • ifke 21/06/2011 / 01:39

            Schilcher. Štajerski rose od sorte blauer wildbacher. Ovo potonje ime napišu kad ga vinificiraju na crno, a kao rose je schilcher. Vrlo izražene kiseline, malina, jagoda, kopriva, neka divlja herbalnost, odlično ljeti uz fileke il neku sličnu masniju šarf klopu. Il samo, dobro ohlađeno, kao aperitiv koji se lako pretvori u ljetno solo alkoholiziranje na terasi, što je za vrijeme godišnjeg odmora socijalno prihvatljivo ponašanje na ovim geog.širinama….

            • dinko-šminko 22/06/2011 / 22:58

              fala Ifke, pronašo sam u međuvremenu info u hugh johnsonovom vodiću 2010, kao da si ga C/P;
              Schlicher Rose wine from indigenous Blauer Wilbacher grapes (sharp, dry, high acidity). A local taste, or at least an acquired one . Speciality of west Styria.
              mala digresija, jedan filmić za sve ljubitelje rizlinga:

              • ifke 24/06/2011 / 01:48

                Stvar je obrnuta…..Hugh stalno kopipejsta mene….di je on bio dok sam ja govorio o očuvavavanju Moselske doline, teškoj rani na srcu tolikim Hrvatima… 🙂 Btw, njegov vinski vodič je odličan, toliko je jednostavan da mu stalno tražiš slabu točku, a nema je.

                • dinko-šminko 05/07/2011 / 07:41

                  sorry ifke, to sam i mislio, stari gospon hju kopipejsta tebe :-))

  2. audiofan 18/06/2011 / 08:36

    Ovaj Rose od Veralde je baš ljetno vino. Slažem se sa vinopijom oko ocjene.

    @ifke: probaj Saints Heels Rose 2010(14% alkohol) ili Korta Katarina Rose Plavac Mali(13.9%) pa mi reci jel’ su to možda slabašna vina? Po meni su čak totalno promašena kao rosei… To ne znaći da ne valjaju-samo nisu ljetna vina što je esencija solidnog rosea.

    • vinopija 20/06/2011 / 23:24

      Kortin rose nisam probao, osim možda negdje usput i pretpostavljam da je kao Saints Heels, malo jača interpretacija rose-a…
      Osobno preferiram da “kad je bal nek je maskenbal” i nek je rose užitan i lagan kao pero… slastan i osvježujuć.
      Sladićev rose od Plavine se sjećam da me impresionirao u Makarskoj i još Teran rose Dešković u Poreču…

  3. JA 22/06/2011 / 01:01

    Pokušavam povezivati vinare i njihova vina, kad sam prvi put probao ovo vino i upoznao vinara koji je bio simpatičan i nasmijan, kao i ovo vino, bili su mi ugodno otkriće. Zadnji put gospodin je bio poprilično hladan i bahat, tako da je meni i njegovo vino prestalo biti simpatično jer kad god pogledam tu bocu vidim bahatu facu dotičnog gospodina. Iz tog razloga njegova vina će izletiti iz moje vinske karte, a vino je OK.

  4. jurica 22/06/2011 / 12:19

    “JA”- pseudonim i komentar ukazuju da je ovdje riječ o skromnom i poniznom katoliku, a nikako o bahatom snobu.

  5. vinopija 22/06/2011 / 13:21

    @JA & jurica: JA je naveo jedan od razloga zašto nisam lud za upoznavanjem vinara. Zanimaju me vina. Najbolje da još i simpatiju/nesimpatiju prema vinaru uključujem u jednadžbu. Ne poznajem vinare i ne želim da mi osobno iskustvo utječe na doživljaj vina. Ako je vinar masovni ubojica, ja o tome nemam pojma i ne želim znati, vino može svejedno biti vrhunsko. Ukoliko upoznam vinara, skloniji sam mu dati kritiku negoli pohvalu jer iz kritike može i ne mora nešto dobiti… juričina skala vrijednosti s poniznim katolikom na jednoj strani vage i bahatim snobom na drugoj nije mi jasna jer prepoznajem oboje “krajnosti” u nekim osobama, a svakako slutim da ne želim znati elaboraciju tog dualiteta… upozoravam samo da nekonstruktivna osobna vrijeđanja brišem iz komentara!
    Na tu temu želim dodati “naputak” 🙂 Ukoliko vinar koji predstavlja svoja vina nema živaca ili strpljenja s osmijehom točiti i objašnjavati svakome tko mu dođe, bolje mu je angažirati neku hostesu ili nekoga tko će to napraviti umjesto njega jer nismo svi stvoreni za sve… svatko može imati loš dan uostalom.

    • audiofan 22/06/2011 / 18:18

      @vinopija: Huh… Ponovo je sve odlutalo u krive vode…?

      Neznam u ćemu je problem no, u zadnje vrijeme svaki tvoj review završi sa nekim komentarima koji uopće nemaju direktne veze sa vinom o kojem pišeš. Strange, isn’t it?

      Vinar nije simpatičan? I? Dosta HR vinara je takvo. Čast izuzecima koje osobno poznam i sa nekima sam prijatelj.

      Zamisli bolji problem-vinar je simpatičan i izvrstan u marketingu a vino mu je schrot…

      • vinopija 22/06/2011 / 22:36

        good point!

  6. jurica 22/06/2011 / 14:41

    Neke ” vinari” a naročito direktori nekih zadruga koji zatrpavaju tržište raznim otrovima spadaju u grupu masovnih ubojica i trebalo bi ih poslati u Haag, jer da im se sudi kod nas, sudac tipa “JA” donio bi zaključak da je patvorina korektno vino ukoliko bi mu optuženi bili dovoljno simpatični i nasmijani.
    Moji vrijednosni sudovi nemaju nikakve veze sa vjerom, nacijom, bojom kože, seksualnom orjentacijom itd. , ali na dnu ljestvice su i uvjek će biti bahati snobovi.

  7. JA 22/06/2011 / 15:42

    Doživljaj vina je apsolutno subjektivan na što utječe niz faktora.Ne želim reči da gospodin vinar nije dobar čovjek, ali mislim da se vino tako ne prezentira. Jedan od najsvijetijih primjera prezentacije vina bio je Aleš Kristančić Movia i u to vrijeme nije se moglo nabaviti vina kolika je bila potražnja. Nažalost kad su ga obaveze počele spriječavati da nas češće posjećuje i prodaja vina je stala.
    Još jednom kažem Veralda Rose Refošk je dobro vino, ali meni ne odgovara iz subjektivnih razloga. Ispričavam se ako sam ikoga povrijedio svojim razmišljanjem.

  8. jurica 22/06/2011 / 17:13

    Ja se također ispričavam ako sam nekog povrijedio svojim razmišljanjem ili nerazmišljanjem.
    Molio bi, ukoliko netko želi da mi odgovori na sljedeća pitanja;
    Zašto u izborima “vina godine” ima vrlo malo bijelih vina?
    Po čemu su crna(crvena) vina superiornija u odnosu na bijela?
    Na primjer top 10 wine spector za 2009 jedno bijelo vino, a za 2010 godinu dva bijela vina. Pa i vinopijin best off za 2010 među prvih sedam samo jedno bijelo vino.

  9. Luka 22/06/2011 / 18:05

    Jurica ja imam odgovor na tvoje pitanje: kad bilo piješ bilo i pišaš, a kad crno piješ isto bilo pišaš prema tome nešto mora ostati unutra. zato je crno vino bolje.

  10. vinopija 22/06/2011 / 22:33

    Koliko god audiofan s pravom traži da se držimo teme, osobno nemam ništa protiv vrludanja koja su ipak iz vinskih sfera. Broj komentara uostalom utjeće na bolju poziciju posta na tražilicama tako da od toga vino i vinar (dobar ili zao) može imati i koristi… ovisno o komentarima i samom postu heh…
    Sugeriram suzdržavanje od izravnog ili neizravnog vrijeđanja, osobito ukoliko ni u jednom dijelu komentar nema nikakve veze s temom ili vinima, jer koliko god me zapravo zabavljalo, morat ću počistiti…
    Na mojoj best of listi iz 2010. nalazi se 5 bijelih vina od 12 ukupno. Sad sam tek to uočio zapravo, tako da ne bih znao objasniti zašto je tome tako. Općenito, za banalne potrebe racionalizacije fenomena možda crna vina u odnosu na bijela generalno gledano mogu bolje dozrijevati. Naravno da mnoga bijela bolje dozrijevaju od mnogih crnih… ne znam što Wine Spectator kaže o tome…
    I da ne zaboravim… Luka, care 🙂

  11. jurica 22/06/2011 / 23:59

    Ja se duboko ispričavam zbog ovog banalnog pitanja o vinima ispod nivoa bloga, Lukacare, šteta što nisi Sinjanin bio bi odličan momak alkara vinopije. A budući da si dalmatinac ne možeš biti niti Edek.

  12. JA 23/06/2011 / 01:42

    Veraldin rose je sladunjavo vino bez ozbiljnije kvalitete, ali je zahvalno za restorane. Utisak o vinu ovisi čak jeli se probalo po danu ili navečer, a kamo li pije li se u ugodnom društvu ili ga je poslužio neka konobarčina, a di je još kako ga prezentira sam vinar. Kod ovog vina ni prije, ni sad nisam objektivan jer vino nije coca cola

  13. jurica 23/06/2011 / 10:19

    Ovaj roze je odlično vino u društvu hostese. Međutim daleko je to od štajerskog šilhera koji je u svom nadahnutom postu predstavio ifke, kojeg ja osobito cijenim.

  14. Goran 24/06/2011 / 14:36

    Na žalost nisam probao ovaj roze iz 2009 nego iz 2008 i to je bilo baš kako je jekao JA, sladunjavo i bez ledene svježine koja se traži kod rozea. Pokušava biti voćno ali mu to ne uspijeva.
    Najbolji naš roze koji sam ja probao bio je od Senjkovića iz Nerežišća s Brača, nevjerojatno nešto a rade ga od plavca mi se čini. Vinopija jesi ga probao?
    Jako me podsjetio na osvježajuće, mineralne i pršteće voćne rozee iz Provanse samo je imao nešto više ekstrakta pa si ga mogao malo i jesti, kako to već neko od vas lijepo kaže 🙂

    • vinopija 24/06/2011 / 15:49

      Nisam probao Senjkovića, pa niti općenito puno rose-a jer ipak držim do dobre reputacije 🙂 ali ti svejedno preporučujem da probaš ovaj Refošk jer osim reske slatkoće posjeduje osvježavajuće kiseline i baš potrebnu “ledenu svježinu”…

      • Goran 24/06/2011 / 16:06

        Moram probat, valjda su ga popravili godinu dana poslije, ali sumnjam da ce mi se svidjeti jer rezidualni secer, za kojeg pretpostavljam da ga ima po tvom opisu, mi nije najdrazi u rozeima. Ali nikad ne reci nikad.
        A sto se tice tvoje reputacije, da li izbjegavas samo rozee? 🙂 Recimo, Cossetto Mozaik je crno vino od muskih sorata (cabernet s., merlot i borgonja) a po meni izrazito zensko, cak bi se usudio reci vrlo gay vino hahahaaha
        Nevjerojatnog je stila, potpuno neuobicajenog i na svjetskoj razini. Bas me zanima tvoj dozivljaj.

        • vinopija 24/06/2011 / 16:13

          rezidualnog šećera da li i koliko ima nemam pojma, ali u ovom obliku nemam ništa protiv…
          Probat ćemo i Mozaik, toliko žensko da je gay vino kako kažeš 😉 Ne znam s kakvim se to ženama družiš :-)))))
          U svakom slučaju, imaš pravo, neki Cosseto dojam ne bi bio loš…

          • Goran 24/06/2011 / 16:20

            Moja cimerica ima neobican ukus za jednu zenu. Voli Barberu, a vjerojatno je kao i ti Teran slut ali toga jos nije svjesna. Kad je probala Mozaik rekla je: “sta je ovo, ovo je totalno gay vino kako intenzivno mirisi” 🙂

            • vinopija 25/06/2011 / 22:32

              Pa, ako je tebi ljubiteljica Barbere oprostila navođenje “cimerica” i “slut” u istoj rečenici, onda definitivno mora dati priliku i Teranu 🙂
              Kao i ja Mozaiku… kako nisam naletio na to vino, pretpostavljam da znaš kako bi ga nabavio?!?

  15. Koshpa 25/06/2011 / 10:52

    Najbolji rose koji sam probao bio je od Josica iz Baranje. Sirovina je bila crni pinot

  16. Vino 25/06/2011 / 12:53

    Nisam imao prilike probati Josić, ali Senjković Rose je jako dobro vino, voćno, ali suho

    p.s.
    nisam više JA nego Vino

    • vinopija 25/06/2011 / 22:29

      Kriza identiteta napokon razrješena 🙂 Kao da te bolje poznajem s novim nick-om ionako…
      Već drugi komentar za Senjković rose uz jednu značajnu preporuku od ranije… pa, morat ćemo probati. Netko možda zna gdje tog ima za nabaviti?

  17. Patti 26/06/2011 / 15:39

    Citam u novinama da je Milosev rose stigao 🙂 Daleko najbolje vino koje sam kusao na zadnjem sajmu u MSU-u. Stagnum u ruzicastoj opravici, kako mu se ne bih veselio… 😉

  18. finesse 30/06/2011 / 07:44

    polusuhi rose Veralda meni bio jedno od ugodnijih iznenađenja i odličnih proizvoda na Vinistri prije dvije godine
    balansiranje visokih kiselina refoška iz ranije berbe s ostatkom šećera jedini je način (osim otkiseljavanja…bljak :-)) da to vino bude užitno
    i stvarno to vino i jest užitno i lijepo i dobro rashlađeno pravo ljetno vino za uživanje na terasi
    neznam baš koliko je food friendly jer mi taj ostatak šećera uvijek zalijepi usta (makar prekriven kiselinama)
    to mi čak i malo 🙂 smeta, jer džaba sjedit na terasi, a ništa ne gricnuti i nema baš smisla, a onda želim nešto što će bolje ići uz neke marinirane inćune, salatu…
    nedavno probah i Korta Katarina Rose i Saint Hills Rose…poštujem pjesničku slobodu izražaja, ali o čemu se tu radi?
    ostatak od saignee tehnike ili stvarno želja da se napravi dobar rose? jer koliko koštaju i trebali bi biti dobar rose…muda pod bubrege
    Saint Hills…fermentativne arome Plavca, ne baš pretjerano precizne i privlačne, ali ok, u ustima vruće, teško, promašeno, ne radi se o lošem vinu, osim što neznam s čim i kada bih ga pio, hence promašeno, hence loš proizvod
    Korta Katarina Rose…na nosu, molim? što je ovo? ok, neko bijelo vanilijasto vino, ma i nije tako loše, u ustima opet bijelo vino, teško, vruće, slano, ma čak i malo prejaka struktura, kao vino još uvijek bolje od Saint Hillsa, ali prošlo je u slijedu jela i vina samo zato jer sam ga stavio na mjesto nekog jakog bijelog vina ili laganog crnog
    i na kraju…učiniti rose kao pretenciozno, komplicirano, skupo vino čini mi se baš onako snobish

  19. finesse 30/06/2011 / 08:26

    u prethodnom komentaru molim obratiti pažnju na riječi poput: proizvod, lijepo, pretenciozno, komplicirano…;-) :-)…prva dva “pridjeva” objašnjavaju u rukavicama kakva vina volim, a kakvima dajem takve atribute, a druga dva objašnjavaju moja razmišljanja što je rose, a što ne bi trebao biti 😉

  20. buonsangue 30/06/2011 / 08:50

    He he, eee moj finesse… Previse znacaja polazes na uzitnost: vaja malo i istrpit, he he 😉

    • Goran 30/06/2011 / 09:51

      daj buonsangue, baš je čovjek lijepo napisao. roze pa nešto komplicira i zamajava, i još je preskup. za mene ne. inače, Švicarci u okolici Ženevskog jezera imaju jako dobre rozee od Gamaya i još nekih čudnih sorti, ti to sigurno znaš 🙂

      • buonsangue 30/06/2011 / 10:06

        He he, kako ne bi znao, dragi, pa jedva da sto drugo i pijem :-). Odlicni su mi, osim oni kod kojih se previse osjete fermentativne arome Humagne Rouge i jos neki drugi, manje poznati ali izrazito iritantni, kemijski spojevi, al necu te sad kinjit s tim da ti ne pokvarim dorucak, he he ;-).

  21. vinopija 01/07/2011 / 22:03

    Upravo sam se vratio s petodnevnog odmora na obali u kojem mi je jedan od trenutaka spokoja obogatio upravo ovaj Veraldin rose… čak i iz neadekvatnih apartmanskih čaša on je pravi ljetni užitak za 40kn butelja… nije da ima neku osobitu finesu ili božesačuvaj “dušu”, ali je istinski gušt bez prevelikog mozganja te stilski u skladu s onim što volim dobiti od rose vina… dok me ne iznenadi neki drugačiji rose, skidam kapu ovome i Galićevom i još par koje bi volio otvoriti u miru – Dešković Teran rose, Sladić Plavina rose, pa i Trapan Ruby rose…

  22. Filip 05/07/2011 / 12:46

    Probao i ja nekidan ovaj rose i bezveze mi je. Iako je dobro izbalansirano ostatak šećera ga sprečava da bude osvježavajuć (koliko god on bio hladan). I to nije sokić ,nego sirup na razrijeđivanje (s umjetnim aromama) ,bez imalo prave voćnosti. Mislim ako želim osvježenje rađe si pivicu popijem ,a od vina koje sam dosad probao žlahtina mi prva pada na pamet.
    Koja je uopće caka s tim roseima? ..čitam jučer u novinama članak Butkovića o ljetnim vinima i hvali a-mano rose kao best value for money ,jel probao neko?

    • vinopija 05/07/2011 / 22:32

      Ako je dobro izbalansirano onda šećer ne bi trebao biti prepreka osvježavajućoj prirodi ovog rose-a. Meni je vrlo osvježavajuć, dijelom baš zato što je polusuh. Bez prave voćnosti? Svaka čast ukoliko si registrirao artificijelnost u aromatici, jer ja definitivno nisam…a, dva puta sam probao u potpuno različitim okonostima ne računajući prvi put na Vinistri. Ipak, vjerujem da ni Butki ne bi našao bolje za 40 kn u Hrvatskoj 😉
      Možda ne razumijem rose vina i možda još ima nade za mene 🙂

      • finesse 08/07/2011 / 09:24

        očito taj Veralda Rose i nije baš tako bezvezan i banalan kad se ovolika rasprava razvila oko njega :-)…ili nje 😉 hehehe
        definitivno je lijepo napravljeni tip polusuhog rosea koji se neće sviđati svakome, a osobito ne onima koji su popili već dosta “tradicionalnih” rosea, ne hrvatskih naravno 🙂
        to je više vino za talijansku publiku, jer oni i vole “vini aboccati)
        meni osobno u verziji frizzante vina mali ostatak šećera odlično pali i fino osvježava, a može se koristiti i kao izvrsan aperitiv, dok to kod ovog Rosea i nije baš slučaj, jer je malo preintenzivan
        ali za uživanje u samom vinu bez hrane je sasvim Ok, dapače!
        što se tiče ostalih istarskih rosea ove godine tu bi se moglo naći zanimljivih primjeraka, jer je loša sezona i berba 2010. za crne sorte u Istri dala dosta “prisilnog” odličnog materijala za rose
        preporuka jednog malo drugačijeg tipa su rosei 2010 od Anđela Brčića i Agrolagune, relativno slični, a dosta drugačiji od Veralde i Trapana npr.

        • buonsangue 08/07/2011 / 10:58

          “to je više vino za talijansku publiku, jer oni i vole “vini aboccati”… Hahaha, jel to opce poznata cinjenica koja se temelji na popisu stanovnistva iz 1912.? 🙂 Inace, kad vec inzistiras, “abboccato”… E, i moze mi netko pliz objasnit kljastom sto se tocno podrazumijeva pod sintagmom “tradicionalni rose'”? Pitam da znam za iduci put 😉

          • audiofan 08/07/2011 / 14:25

            Hmm… Tradicionalni rose? Odlično pitanje! Nadam se zanimljivom odgovoru…

            BTW, meni se sviđa tamo neki Ladoucette La Poussie Sancerre Rose 2009 više nego neki Ott. No, Ott se prodaje na tone. Za svakoga ponešto…

            • eltvrle 08/07/2011 / 15:13

              S oproshtenjem, audiofan, pitanje je postavljeno u shali, ne s namjerom da se ocekuje “zanimljivi” odgovor. Jedino ozbiljno pitanje koje se na spomen sintagme o “tradicionalnom rose’-u” (koja se, ocito, vazno koristi kao neki sam po sebi razumljivi “blanket term” 🙂 )moze postaviti jest, naravno, koja/cija tradicija. A vec samo postavljanje tog pitanja je i odgovor na njega.
              Ali dobro… ja sam i inace malo cudan pa cu se vratiti odakle sam i dosao, a vi se sad slobodno nesmetano s finesse-om dalje razgovarajte o “tradicionalnom rose’-u” 🙂

              • audiofan 08/07/2011 / 15:23

                Mislim da sam te razumio sa tom šalom. Zato i moja opaska o potencijalno zanimljivom odgovoru.

                Kako se može primjetiti rose-i su postali dosta bitni na HR tržištu s obzirom na eskalaciju ponude. Čak se pojavio i Stagnum Rose. Iako mi to vino nije loše moram priznati da to nisam očekivao od Miloša…

                • eltvrle 08/07/2011 / 18:35

                  @audiofan: “Iako mi to vino nije loše moram priznati da to nisam očekivao od Miloša…” Sto nisi ocekivao od Milosa?

                  • audiofan 08/07/2011 / 20:47

                    Rose od Miloša sa 14.7% alkohola. To nisam očekivao. Vino je jednostavno “preveliko” za jedan rose. No, kapa dolje Milošu za hrabrost.

                    • ifke 09/07/2011 / 10:28

                      Po tim kriterijima Kalazić je najhrabriji u Hrvata…..ne znam dal je to najsretniji pridjev. Jedini za kog sam ziher da je hrabar je Ježurka Ježić… 🙂

                    • buonsangue 11/07/2011 / 12:37

                      “Vino je jednostavno “preveliko” za jedan rose.” – A za dva? 😉

                • eltvrle 08/07/2011 / 18:37

                  “Mislim da sam te razumio sa tom šalom. Zato i moja opaska o potencijalno zanimljivom odgovoru.” Sorry, I don’t see that 🙂

          • finesse 09/07/2011 / 07:06

            jako veliki broj talijanskih komercijalnih vina, koji se piju upravo u Italiji, a ne samo u izvozu su bijela lagana vina ili malo punijeg tijela i lagane aromatike kojima se ostavlja nekoliko grama šećera da bi napunili “volumen” inače praznjikavom vinu
            (kada bih se potrudio mogao bih se sjetiti raznih poznatih imena, ali vino ni ne pamtim imenom, nego okusom 🙂 )
            takvih je i rosea, frizzantea, čak sam pronašao i neke čudne crvene egzemplare, bljuv
            naravno da se ne radi o opće poznatoj činjenici iz recentnog popisa stanovništva, ali vidim što se nalazi na policama supermarketa, auto grillova…

            malo je krajeva u svijetu koji već duže vremena proizvode rose vina
            primjerice Provansa, čiji najčešći tip rose vina je svijetliji, suh, mekaniji od tipa rose Veralde, iako i tamo ima raznih
            onaj kome se sviđa i navikao je na takav tip rose vina, vjerojatno će nešto što izgleda i ima okus “soka od lubenice” biti preintenzivno
            dalmatinski opol ništa drugo nije nego “prisilno” rose vino :-), opet drugačije od Veralde, s obzirom na vrijeme koje se već nalazi na policama u Hrvatskoj i rose od Vinarije Benkovac mogao je formirati “ukus” potrošača, kojemu će onda vjerojatno polusuhi sokić biti opet preintenzivan, a ova prethodna dva su bili jednostavnog vinskog karaktera, grubi i ne baš najbolje reference za dobar rose
            did I make myself clear, dear Buonsangue?

            • eltvrle 09/07/2011 / 10:48

              Plenty clear, boss :-). Ever a lovely cross between gross generalisation and relative irrelevance, but delivered, as always, with adorable “poise” ;-). Cheers! (P.S. Ili imas slab osjecaj za velanciju i registar pojedinih fraza na engleskom jeziku ili lose “kalibriras” sugovornika, he he. Not that that’s any of my business, though…)

              • finesse 09/07/2011 / 11:17

                velancija? wtf?
                that was quite a cheeky finishing phrase, I do agree 😉 🙂
                ma glavno je da se napokon razumijemo…i da…slažem se da generaliziranje nekih činjenica vodi često u zablude, osobito onih zbog kojih i pokušavam pojednostavniti i generalizirati
                a prvi sam koji ne voli generaliziranje:-)
                P.S. i dragi gospodine, meni uopće niste čudni, dapače…vidim da dijelimo dosta sličnih mišljenja, ali eto meni velancija i literarna gimnastika i nisu baš jača strana, a često i preveliki broj zamišljenih ideja i stavova prenesem na papir u obliku zbrčkanog slijeda misli
                molim oprost 🙂

                • eltvrle 09/07/2011 / 11:56

                  It’s OK, son, you are both forgiven and excused :-). To begin with, however, you would be well-advised to steer clear of funny extrapolations based, as you suggest, on little more than the stock on Autogrill’s “wine shelves”, as well as to stop both isolating and idolising “tastes” and “flavours” as such (both in the lab and elsewhere). Try and remember the occasional name instead. You just never know, do you: you might even realise the qualitative difference between the unwarranted permutation of two vowels and a spelling mistake pure and proper ;-). Can’t say I’m very hopeful though…

  23. Filip 05/07/2011 / 23:42

    Da ne bi bilo zabune ,ovo je 1. rose koji sam probao u životu..i neam blage veze kakav bi dobar rose trebao biti. Tak da si ti Einstein za mene po tom pitanju:D Ma odlično si pogodio za gumene bombone ,ali to je ta slatkasta bljutavost (meni speciična za npr. lubenicu ili dinju) koju ne možeš precizno detektirati (ne možeš točno reć za te gumene bombone jesu od jagode ili maline;)
    Btw bio danas u vrutku i herc me strefio kad sam vidio dajlinu malvaziju po 70+ kn ,a cuve 70-. Presiješno je šta rade s tim malvazijama ,i kak mi to pušimo. Uzeo veraldinu na akciji za 40. i muškat po 30.
    Probao cuve koji me oduševio (po ne znam koji put) i teran koji mi je bio bezveze..kao da je nestalo voćnosti i “ćistoće okusa” koje me oduševila prie g. dana kada sam ga 1. put probao (najskuplja butelja za koju sam se isprsio,pa ni ljestvica nije bila visoko podignuta ,nažalost kad probaš real deal teško si je mazati oči)

    • vinopija 06/07/2011 / 21:43

      Sad sam siguran da si i ti jedan od onih koji ne mogu smisliti Belle Vue Kriek, belgijsko voćno pivo ne tako davno dostupno i kod nas… moj pivkan odabira, neshvaćen od šire publike… i skup.

  24. vinopija 09/07/2011 / 21:34

    Sinoć baš na audijenciji kod drugara koji su pokrenuli Taste of Croatia, jedna djevojka odbila rose ponuđen od strane iskusnijih vinopija, jer joj je prekiseo.
    “Onaj drugi” joj se više svidio 🙂 taj drugi ima ogromne alkohole koji joj nisu očio smetali, hihi…
    Naravno, polusuhi ili poluslatki žuti muškat bio je “otkriće večeri”
    So predictible.
    Ujedno iskustvo koje je vratilo moje noge čvršće zemlji.

  25. Klompa 11/07/2011 / 23:01

    Jeli netko probao Vuinin Štafileo rose? Mene prilično interesira nakon Babice i Plavca malog.
    Živili

  26. amater 10/07/2012 / 09:00

    Gdje bi se moglo naći ružičašstog Štafileja?

    • nenad.trifunovic@kk-promotion.hr 10/07/2012 / 09:50

      Vidjeti Gro-Prom… ili tako nekako 🙂

  27. putnik 12/07/2012 / 11:50

    U Vivatu ima ako se ne varam.
    Od Vuine mi je apsolutni hit njegov Zinfandel. Koliko sam skuzio nema ga u prodaji jer su Amerikanci otkupili sve. Bilo je nesto boca u vinoteci na Borongaju. Ne znam dali imaju jos. Da je jeftinije…gustalo bi se svaki dan :))

    • nenad.trifunovic@kk-promotion.hr 12/07/2012 / 13:59

      Vuina Zin? Je li to Crljenak? Inače, zna li netko gdje ima Pribidraga Mimice (kuća sretnog čovjeka)

      • Patti 12/07/2012 / 14:16

        Mozda u Leskovcu, bilo ga je svojedobno.

      • dinko-šminko 12/07/2012 / 23:45

        ima ga u vivata po nesto malo manje od 200 kn

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s