Tomac line-up

Audiofan, sistematični komentator ovih stranica ujedno je i ponosni sponzor ovog dojma 🙂 Hvala na buteljama, bilo je vrijeme da se napokon otvori i nešto od Tomca, čija vina sam upoznao još odavno i jedno vrijeme intenzivnije konzumirao.

 

Tomac, Sauvignon, 2008.

Cijena: cca 75 kn (lipanj 2011.)

Tomčev Sauvignon 2008. još se da naći na policama vinoteka. Na nosu nije toliko Sauvignonski „travnat“ već je više „voćan“, ali ne poput poznatih Novozelandskih aromatičnih Sauvignona, tropskog voća i slično… ali, Tomčev Sauvignon svejedno ima vrlo uzbudljiv šnjof 🙂

U ustima je istovremeno suh i sočan, kombinacija koju obožavam kod Sauvignona. Čini se prilično ekstraktno s čak 14,1% odlično uklopljenog alkohola te s ledeno čvrstim kiselinama koje čine ovaj Sauvignon food friendly vinom, rashlađenim začinom zahvalnim uz brojna jela…

Vrlo izravno, skoro vinoznog karaktera, još uvijek iznenađujuće mlado i osvježavajuće… 3/4

 

Tomac, Chardonnay Premier, 2005.

Cijena: ??? (lipanj 2011.)

Koliko pamtim, osim pjenušaca, ovo je vino po kojem je Tomac postalo poznato vinsko ime i zbog kojeg je i Plešivičko-Okićko vinogorje steklo ugledniji status na domaćoj vinskoj sceni.

A ovo mu je posljednja berba. Kjuzo. Još malo pa nestalo 🙂 Tko je znao i imao uvjete, sačuvao je ovo vino do danas kad je očekivano počelo razvijati svoj puni potencijal.

Posebno cijenim što ničim na etiketi nije čak niti naznačeno da se radi o „sur lie“-ju u „barrique“-u praksi, jer inače je i puno drugih detalja bitnih u postupku vinifikacije koje bi trebalo valorizirati, poput odabira grožđa optimalne zrelosti blago maceriranih nakon berbe u vinogradima koji su nimalo ili minimalno „špricani“ itd.

Vino zlatnožute boje i s tek blagom „težinom“ na nosu otkriva mirisni svijet voća i mirodija, uz nešto predikatnih aroma…

Nježno i ugodno, precizno i znalački izbalansirano, sazrelo u vino europskog šarma, dubokih okusa utjelovljenih u izvrsnoj strukturi koja obećava i daljnje sazrijevanje u boci…

Diskretno voće dominira aromatskim profilom (dunje, breskve, kruške…) zaokruženo neprimjetnom vanilijom drva prisutnom tek u povratnom okusu. Putrasti moment nimalo ne smeta niti mene koji sam „butter intolerant“ u vinu.

Skoro kremasta tekstura značajno utječe na doživljaj glatkoće i pitkosti, ali nemalih 13% alkohola na etiketi sugerira glicerolnu prezentnost… ipak, to nije takvo vino 🙂 Srećom!

Ovo je ipak jedan od najboljih domaćih Chardonnaya, s francuskim naglaskom… Voila!

3/4 s plusom!

 

Tomac, Crni Pinot, 2008.

Cijena: ??? (lipanj 2011.)

Zagasite rubin crvene boje visoke prozirnosti na rubovima, transparencije kakvu vinopije očekuju i priželjkuju od Pinot Noira. Kad bi ispunio čašu do vrha, imao bi osjećaj da gledam u bobicu grožđa kojoj je pažljivo odstranjena kožica, inače jedna od najtanjih od svih crnih vina…

Šnjof, šnjof?!? Jagode i maline, nepogrešivo i istovremeno nimalo nametljivo, nimalo prodorno, nimalo pekmezasto ili džemasto… sluti na dobro!

U ustima dobar gutljaj zapljusnut će nepce „malinovcem“ s voćnim ukrasima, međutim pravi trenutak istine slijedi nakon toga. Nakon duga finiša, u retrookusu kao da supersitni tanini ispuštaju herbalni „kick“, egzotični čaj ili nešto takvo… nešto što pretvara tek ugodno druženje s vinom u malu zagonetku. Zagonetku koja je puno više od asocijacije na gorkasti aftertaste suhih šljiva, ona je skoro neuhvatljiva misao koja pravi nemoguću usporedbu… naravno da nisam otkrio dubinu Chambolle-Musigny, ali možda sam otkrio jedan od rijetkih dobrih pokušaja?

Struktura je besprijekorna i tek neznatno viša razina alkohola od idealne jedina je „zamjerka“ ovom pinotu.

Zahtjevno. Čisto. Magija. 4 i to s velikim plusom. Definitivno klasa za sebe među Hrvatskim Crnim Pinotima.

68 misli o “Tomac line-up

  1. audiofan 24/06/2011 / 14:47

    Drago mi je da su ti se vina svidjela. A što reći uz ono što sam ti rekao na telefon, mislim da si skoro pogodio srž svakog od Tomčevih vina koje si pio.
    Red bi bio da uskoro nastavimo niz: Chardonnay 2009 i Amfora 2007 već čekaju!

    • vinopija 24/06/2011 / 15:56

      Hvala lijepa… svakako sam iskreno prenio osobni doživljaj. Neizmjerno zahvalan na crnom pinotu veselim se sljedećoj prilici. Stvarno je bilo vrijeme i za Tomca u Dojmovima.

  2. Koshpa 24/06/2011 / 15:13

    Cuo sam za taj njegov crni pinot da je fantazija totalna. 🙂 Isto tako i Korakov..

    • vinopija 24/06/2011 / 15:33

      Korakov stilski nije poput Tomčevog, ali vjerujem da si čuo jednake hvalospjeve. Dva godišta Korakovog koja sam pamtim su sjajna vina, ali loši Crni Pinoti 🙂

  3. wineandfood4u 24/06/2011 / 15:14

    Chardonnay Premier 05. mislim da možda zaslužuje malo bolju ocjenu, ali dobro.. meni se to vino poprilično sviđa (izuzev moooožda mrvicu previše barriquea). ja bi mu dao bar 4, ako ne i 4.2 :). cijena mu je oko 130 kuna, ali ga više nema za kupiti. zadnji put sam ga uzeo kod Mohora.

    • vinopija 24/06/2011 / 15:31

      Od mene je 3/4 s plusom za Chardonnay jako puno… osim toga, što kad se dojmovima nađe stvarno neki Chambolle-Musigny ili Chablis?!?

  4. wineandfood4u 24/06/2011 / 22:18

    slažem se. recimo da je moja ocjena 4 među hrvatskim chardonnayima. 🙂

    • Ivan 25/06/2011 / 14:59

      bio sam kod Tomca nedavno, prije nekih mjesec i pol dana, nabrzinu kusali par vina i uzeo par butelja za doma. za sauvignon se slazem i opcenito mi je drago da covjek radi takve sauvignone koji nisu “na prvu” i ne baziraju se iskljucivo na mirisu vec imaju tijelo, finis, zaokruzeni su..

      ch premier nisam pio jako dugo iako imam pokoju butelju raznih godista ali to je uvijek bilo odlicno vino, vjerojatno najbolji ch u rh.

      pio sam obicni ch i on me nije nesto odusevio..

      crni pinot sam njegov pio zadnji puta ove zime, u 1. mj. i bio mi je dosta los, bezvezan, nije imao veze sa crnim pinotom. korakov cp je od 07 berbe svake godine sve losiji i mogu reci da jos nisam naisao na PRAVI cp u rh.. sve su to dobra vina ali nisu dobri crni pinoti kao sto vinopija kaze..

      amfora nije recenzirana ali to je daleko najbolje bijelo vino u rh!

      ps. ch premiera 05 ima jos kod mohora i to po 100 kn, a vidio sam da ima i u vivatu i to ispod 80 kn?!

      • wineandfood4u 25/06/2011 / 18:59

        mohorova cijena je 100 kn ali to je vpc cijena! za vivat nemrem vjerovat..nazvat ću ponedjeljak, ak je 80 kupit ću 🙂

        • dinko-šminko 25/06/2011 / 21:54

          je je, na vivat webu mpc 77,80 kn

        • Ivan 26/06/2011 / 17:22

          a ne znam to jer ja u mohoru dobivam po nabavnoj cijeni i prije 10ak dana sam bas uzeo neka vina i ch premier me je tocno stajao 99 kn sa pdvom.. 😉

          ovo za vivat je sigurno, bar im je tak navedeno na web shopu. moglo bi bit da su se zeznuli pa da je obicni ch toliko a ne premier.. zovi pa vidi.

          • ifke 26/06/2011 / 17:27

            Ne kužim zakaj to kupujete….pa Kalazićev chard je 29 kn, a ima puno više alkohola… 🙂

            • Ivan 26/06/2011 / 18:31

              sva kalaziceva vina su prije rakije nego vina.. meni nijedno njegovo vino nije dobro a o mekoci i pitkosti da niti ne pricam..

              • vinopija 26/06/2011 / 19:50

                Pa najvažnija karakteristika pravog vina je da što ne možeš popiti iskoristiš kao after shave 🙂 Divim se Kalazu zbog toga i zbog ifkeovog utjecaja naravno ;-), ali vratimo se na temu… dakle Crni PInot i kao takav Kalazićev Crni Pinot 2007. koji je danas bolji nego kad sam ga “objavio”, drugačiji od ičega, a opet zanimljiv…

                • dinko-šminko 26/06/2011 / 21:28

                  jesi kaj arhiviro vinopija?

                  • vinopija 26/06/2011 / 21:42

                    ja sam običan vinopija bez mogućnosti arhiviranja, šmrc

              • ifke 26/06/2011 / 22:34

                Nisi shvatio šalu, Ivane, ali, kad već ozbiljno kritiziraš, jesi li probao njegovu graševinu 2009, traminac 2009, cabernet 2007, pinot sivi 2008? Meni u tim vinima alkohol ne iskače, iako ga ima dosta. Kad kažeš “sva Kal.vina”, misliš li zbilja na sva, ergo, probo si ih sva, ili misliš na sva koja si do sada probo?

                • Ivan 26/06/2011 / 22:54

                  probao sam uglavnom sva ali ne razlicitih godista i nijedno mi nije bilo nesto.. crna opcenito bolja i pitkija od bijelih ali sjecam se bas jedne grasevine, 08 ili 09, mislim da ima preko 16% alkohola, blizu 17.. meni to nema veze sa vinom, spaljeno, dzemasto, rakijsko.. a o alkoholu da niti ne pricam, mislim da nisam popio NITI JEDNU jedinu casu tog vina jer mi je bilo bas zvjerski alkoholno i gotovo da se nisam mogao prisiliti da popijem gutljaj.. meni iskreno uzas. cjenovno izuzetno privlacno i ponuda je siroka i sarolika ali takva vina me niti malo ne privlace jer ih doslovce ne mogu piti.

                  • ifke 26/06/2011 / 23:03

                    Ok, ta graševina od 17%alc je prealkoholna. Jel ti traminac prealkoholan? Koje si još probo? Sva znači sva. Mislim, reko si sva.

                    • Ivan 26/06/2011 / 23:08

                      navedena grasevina, sauvignon ne znam koje godiste ali mislim 07, crni pinot 07, ch i ch bq, cab. sauvignon ne znam godiste. mislim da je to sve i nijedno mi vino nije bilo nesto ali sva odreda prealkoholna i za moje pojmove apsolutno nebalansirana i nepitka. nakon ovih vina vise nisam imao ni zelje ni volje kusati dalje tako da nisam pio njegov traminac. a sta je on, neki predikat ili bazno, suho? opcenito u tramincu toleriram vise alkohole narocito ako je jos u predikatnoj varijanti tako da je to vjerojatno nesto bolje ali nisam to probao..

                    • ifke 26/06/2011 / 23:15

                      Traminac 2009 suh, oko 15 alc. Graševina 2009, isto suha, oko 15 alc, ni u jednom vinu mi alk.ne strši. Graševina mi je bolja od Kraut. Mitrovca 2009. I košta 40 kn. A miljama bolja od Enjingijeve vrhunske navojni čep 2009.

      • audiofan 25/06/2011 / 20:21

        Hmm… Sorry ali, uopće se ne slažem sa tobom. Niti oko Tomčevog Chardonnay-a 2009, niti oko Crnog Pinota 2008.

        Po mom osobnom sudu Tomčev Chardonnay 2009 je najbolji “bazični” Char u Hr. Iako to nije bazno vino s obzirom da je dozrijevalo u velikom i malom drvu i da je odrađen battonage(ili ti Sur Lie).
        Moji top 4 HR Chardonnay-a su:
        Tomac Chardonnay Premier 2005
        Tomac Chardonnay 2009
        Korak Chardonnay Sur Lie 2007
        Krauthaker Chardonnay Rosenberg 2008

        Ti bi se još mogli dodati i Korak Chardonnay 2007 mladi vinograd i eventualno Galić Chardonnay 2009. Krauthakerov Chardonnay Rosenberg 2009 moram još koji put konzumirati da steknem pun dojam.
        Gore navedeni Chardonnay-i po meni spadaju i u top 10 HR bijelih vina.

        HR Crni Pinot-i… Ovaj Tomčev je jedini po meni osobno koji ima nekog smilsla u kontekstu Pinot Noira kao vina iz Burgundije. Ako si imao prilike piti neki Aloxe Corton(npr. Drouhin Aloxe Corton 2008) morao bi znati da su Korak, Šember i Krauthaker sa svojim Crnim Pinot-ima totalno promašili izričaj.
        Ta vina me ne podsjećaju ni na Oregon ni na Novi Zeland(sa kojih dolaze dosta zanimljivi PN-i).
        Ista priča je sa Marjanom Simčičem, njegov PN mi se također uopće ne sviđa.

        No, različiti ljudi-različita iskustva i ukusi…

        • vinopija 25/06/2011 / 23:04

          Vezano uz Crne Pinote, na tržištu SAD-a globalno (uglavnom ipak na “restoranskom tržištu”) još uvijek su prisutni odjeci hypa koji je stvorio “Sideways”. Potražnja i cijene su skočile dramatično nakon 2004. godine… Međutim, to je na “custumer orijentiranom” tržištu dovelo do produkcije takvog izričaja Pinota Crnog koje nema veze sa svojom specifičnošću (zbog koje je glavni protagonist filma i isticao baš tu sortu)…
          Jedan od prvih crnih pinota koje pamtim da sam otvorio bio je Mondavijev Private Selection 🙂 i bilo je to “impresivno” vino, ali na pogrešan način i bilo mi je neugodno priznati samom sebi da li je moguće da mi se ne sviđa vino od cca 170kn MPC…
          Krauthakerov Crni Pinot 2003. kupio sam jer ga je nahvalila Danijela Kramarić u Globusu 🙂 I jako mi se svidio. Danas bi mi možda bilo over-fruit i sličnije dobrom Merlotu negoli dobrom Crnom PInotu, ali možda i ne… zapravo fenomenalno iskustvo kako nije dovoljno dobiti malinu i šumske jagode da dobiješ i sortnu prepoznatljivost 😉
          Iz respekta prema Pinot Noiru i svemu što još nisam otkrio, a naslućujem da postoji te potencijalom Tomčevog vinograda u budućnosti, Tomac je dobio 4 s plusićem. U isključivo Hrvatskom kontekstu to bi mi skoro moglo biti i 5, za sada…
          Nego, je li netko probao u miru Grabovečev Chardonnay, također bq i sur lie ako se ne varam… ?!?

          • dinko-šminko 26/06/2011 / 11:18

            slažem se s vama audiofan i vinopija, ovaj Tomčev pinot (100 kn kod njega u podrumu) je odličan i najbliže onome sto po meni crni pinot mora biti, elegantan, ne na prvu loptu?

            Korakov 2007 je odlično vino ali definitivno nije izričaj pinota(sto mi je i sam gospodin Korak priznao), dodo bi tu još osim Krauthakerovog i Bartolovića koji je isto odlično vino ali ne i dobar crni pinot.

            mene zanima jel’ netko probo Menenghettijevu liniju “soul of Istria”, malvazija i merlot po 60-70 kn, vidim da ga već ima u Vrutku?

            • audiofan 26/06/2011 / 21:34

              @dinko-šminko: oba nova Meneghettijeva vina su jako dobra. Malo upozorenje-nisu totalno sortna vina-u malvaziji je oko 10% chardonnaya i 5% bijelog pinota, a u merlotu je malo caba i refoška. U novoj Meneghettijevoj brošuri je to i istaknuto. Isto tako bih jako pohvalio i Bijelo 2009(ovaj put Chardonnay 60% i Bijeli Pinot 40% za razliku od berbe 2008 koja je bila 80% Chardonnay i 20% Sivi Pinot) koje je dosad najbolje bijelo vino od Meneghettija i Crno 2008 koje će tek za koju godinu doseći svoj pravi potencijal koji će onda potrajati-možda i najbolje crno vino u HR. Mala opaska o cijenama-dok je bazna linija OK pozicionirana moje mišljenje je da je Bijelo 2009 sa cca 160kn mpc malo preskup dok je Crno 2008 sa cca 330kn mpc definitivno preskupo. Za 330kn se može kupiti vrlo dobar izvorni crni bordo ili dosta dobar crni burgundac.

              @vinopija: Grabovac Char Sur Lie… Hmm… Kako da ti kažem-uopće mi se ne sviđa.

              • vinopija 26/06/2011 / 21:45

                samo ti reci, nisam ni ja rekao da se meni sviđa 😉

                • Ivan 26/06/2011 / 22:58

                  probao sam taj ch sur lie prosle jeseni u esplanadi i jedino sto mogu reci je da mi je zao sto sam ga probao.. mozda je sada bolje nakon tih pola godine u boci ali onda to nije imalo veze sa vinom..

  5. Patti 26/06/2011 / 15:46

    Lijepo vino, iako osjetim notu jedne druge sorte. Prethodnu berbu (2007.), pamtim kao najbolji hrvatski PN koji sam probao, a koji me stilski podsjetio na neka vrlo dobra austrijska vina od iste sorte. Njezno, suptilno i vrlo zatvoreno na pocetku, a s vremenom se lepeza otvarala i pokazivala elegantnu raskos.

  6. Koshpa 26/06/2011 / 20:59

    Koje druge sorte?

  7. Patti 26/06/2011 / 21:56

    Nesto zelenkasto i lagano spicy na jeziku. Mozda grijesim, ali ucinilo mi se da unutra ima malo caberneta i/ili merlota. A opet, mozda se vino samo treba smiriti u boci. Eto, tko proba – nek’ javi 😉 Daleko od toga da mi se vino nije dopalo, draze mi je od ostalih hrvatskih (izuzev Kalazica koji je ipak liga za sebe, zar ne ifke?) 😉

    • ifke 26/06/2011 / 22:54

      Konačno neko ko kuži… 🙂 Ja o pinotima iz Burgundije nemam blage veze, a trenutno me taj sport i ne zanima (sve gledam koji šuplji vikend da uletim u Weinviertel po neke veltlince), al ovaj Kalazov za 29 kuna dobro dođe. I za cugu i ak se porežeš za isprat ranu… 🙂 Btw, totalno off… imam jedan problem: nikak se nemrem dovoljno napiti Kaboline bazne 2009. To vino je totalni mrak i među najboljim hrvatskim koje sam ikad pio. Probo sam i 2010, isto odlična i vrlo slična.

      • Ivan 26/06/2011 / 23:02

        kad smo vec na malvaziji evo danas sam upravo po prvi put otvorio gran 08 od coronice, zbilja fantasticno vino, jedina zamjerka je ipak malo previsoki alkohol koji pece nakon gutljaja ali vino je opcenito izvrsno za malvaziju iz drva.

        za one koji su probali obje, koje godiste vam je bolje od coronicine bazne malvazije, 09 ili 10?

        • Ivan 26/06/2011 / 23:40

          @ifke, vezano za Kalazica, nisam probao ove novije berbe jer me jednostavno takva vina ne interesiraju. meni opcenito zadnje 3-4 berbe krauthakerovih vina nisu ok i meni je njegovo najbolje vino bazna grasevina sa trokutastom etiketom, berba 09 mi nije nesto ali 08 je bila fenomenalna, jedna od najboljih grasevina! jos se sjecam njegovog chardonnaya 03 koji je takoder bio fenomenalan, ovi noviji su mi bezveze..

          slazem se i za enjingija, bazna vina berbe 09 su losa, i pluto i navoj, i bijela i crna, totalno razocarenje. cekam novije kasne berbe a vidim vec da je u vrutak doslo i venje 04, jel probao tko?

  8. audiofan 27/06/2011 / 08:09

    @ivan: Prvo, Gran Malvazija 2008… Stvarno ti se sviđa? Naime, ja ju respektiram no, nisam totalno oduševljen. Po meni alkohol nije dobro ukomponiran u to vino i on STALNO strši. Prvi gutljaj, drugi gutljaj-alkohol je stalno prisutan. Pijašnje berbe Gran Malvazije su bile harmoničnije.
    Bazna Coronica 2009 i 2010. Opet slična priča-Coronicina vina kao da su u padu u zadnjih par godina. 2009 je bila solidna slankasta malvazija sa po meni premalo kiselina. 2010 je nekako slabija-tijelo je nešto manje a alkohol je ostao gotovo isti.
    Meni su zadnjih par berbi stvarno dobre Kabolina bazna i Trapanov Ponente(posebno 2009 koji je bio sve što bazna malvazija treba biti po meni-solidne kiseline, neprevisok alkohol, osrednje tijelo i vrlo dobra svježina. 2010 je na istom tragu.).

    Od odležanih probaj novu Matoševićevu Albu Robiniju 2008-po meni njegova najbolja malvazija iz akacije.

    BTW, pio sam neki dan opet Claijev Ottocento 2009 i to je stvarno jako dobro vino(meni bolje nego Sv Jakov 2009). Dajem mu drugo mjesto nakon Tomčeve Amfore 2007 što se tiće maceriranih bijelih vina u RH. Oba vina spadaju u sam vrh RH bijelih vina.

    • Ivan 27/06/2011 / 21:21

      da, svida mi se jer opcenito volim njegova vina i njegov stil i posto sam i sam vinar i vinogradar znam koliko je tesko i nezahvalno proizvoditi iz godine u godinu vrlo dobra do odlicna vina sa njegovim pristupom. on je mozda jedan od rijetkih vinara u rh koji znaju baratiti drvenim bacvama i baricima jer staviti jednu malvaziju u barrique bacvu i dobiti ono sto on dobije je umjetnost. pa to je i meni jedina zamjerka, previsoki alkohol koji se osjeti i na miris a bogme i na okus te konstantno pecka, ostalo nema zamjerke, sve na visokom nivou!

      da, gran 05 je mozda ipak bila balansiranija upravo zbog nizeg alkohola ali godina uvjetuje svoje jer ista stvar je i sa 09 i 10 berbom koje su vinogradarski bile totalno neusporedive i izuzetno komplicirane, posebno 10, pa stoga niti ne cudi slabije i tanje vino, jos me je cak i iznenadio relativno visoki alkohol od 13,2%.

      kabolu nisam zbilja dugo probao, zadnju mislim 08 i bila je jako dobra kao uostalom i sva njegova vina. matosevica ne pijem iz nekih svojih principa i nimalo me ne zanimaju njegova vina.

      clai je izvrstan, sva vina odlicna, kompleksna, mineralna, bas posebna vina za gustanje.. po nekoj logici stvari bi ottocento trebalo biti bolje vino od sv. jakova jer se ipak radi o kupazi tri vrlo dobre sorte koje daju puno kompleksnija i zanimljivija vina nego sama malvazija.

      slazem se za tomca i amforu, fenomenalno vino!

      evo ja bas prosli tjedan nabavio pokoju buteljicu radikona, princica, zidarica, cotara, la castelade pa samo cekam dobro drustvo i dobru klopicu da uzivamo.. 😉

  9. jurica 03/07/2011 / 19:14

    Tomčev crni pinot sudeći prema tvom dojmu je vino koje svakako treba probati.
    Gdje se može kupiti i po kojoj cijeni?

    • vinopija 03/07/2011 / 20:31

      Vino koje svakako treba probati onaj koji traži osobit Pinot Noir u Hrvatskoj… ali na žalost nisam ga primjetio na policama i mislim da ga vinar nije niti dao u neku maloprodajnu distribuciju… možda će audiofan biti bolje informiran, ako ništa drugo u samoj vinariji…

      • audiofan 04/07/2011 / 07:19

        Tomčev Crni Pinot 2008 će možda biti na policama Metroa jer su ga oni jedini uzeli u maloprodaju. Vivat ga nema niti ga je imao.
        Najbolje kod Tomca u vinariji no, po mojim informacijama tog Crnog Pinota je ostalo jako malo…

  10. Patti 03/07/2011 / 21:17

    Ne znam da li se reklamna politika ovog bloga mijenjala, ali potrazite vino u onoj vinoteci na Prisavlju. Mozda ga jos ima.

    • vinopija 03/07/2011 / 23:25

      Hvala Patti, dakle u Vivatu. Nemam običaj navoditi mjesto kupnje u samom dojmu, ali u komentaru zašto ne… zapravo nije strogo definirana politika po tom pitanju 🙂

      • Ivan 04/07/2011 / 01:12

        tog crnog pinota 08 imate i u metrou i mislim da je cijena manja od 120 kn..

  11. Patti 03/07/2011 / 22:11

    Cijena je oko 120 kn.

  12. Patti 03/07/2011 / 23:38

    To objasnjava poplavu Kalaziceva imena u komentarima 😉

  13. Patti 04/07/2011 / 10:15

    Nemam obicaj izmisljati prodajna mjesta ;). Vivat ga mozda nije imao, a mozda ga ni sad nema, ali imao ga je pred mjesec dana jer sam ga tada tamo narucio i kupio (nesto je ostalo kod njih). Radije nazovite, koga zanima, i provjerite da li im je ostala koja boca. Za Metro i Plesivicu imate informaciju.

  14. Koshpa 05/07/2011 / 14:51

    Poslao sam danas paketic. 🙂 Sorry na cekanju

    • vinopija 05/07/2011 / 17:51

      Sad si već stvorio toliku napetost da očekivanja napuhana van svih proporcija 😉
      Šalim se, paketić je dobrodošao 😉

  15. amater 09/06/2012 / 05:54

    Probao nekidan i još sam pod dojmom. Fantastična cuga i stvarno dobro vino.
    😉
    I, naravno, savršen opis vinopijin.
    😀
    Da sam neki bogatun, svaki dan bi maznuo bočicu za opuštanje. Kad će slijedeća berba na tržište?

    • vinopija 10/06/2012 / 14:04

      Ja mislim da već ima 2010. (2009. se ne preskače, ali moguće neće biti u istoj distribuciji kao 2008.) PN 2010 će biti “flagship wine” koliko znam (uz amfore koje su drugi par rukavica) i potencijalno bolja i od fenomenalne 2008. Međutim, u ovom trenutku bi za konzumaciju potražio 2008. koje se još ponegdje može pronaći, a 2010 je jedno od vina o kojima želim pisati najesen ove godine i koje će pokupovati poznavatelji za svoju arhivu. Ja, na žalost, nemam uvjete za arhivu.

      • amater 10/06/2012 / 15:30

        Veselim se 2010. -oj! Evo već 5 dana stalno mislim na ovo vino i jedva ga čekam usporediti sa Galićevim cp-om.
        Pitanje: kakav se nivo kvalitete može očekivati od burgundskih cp-a u rangu 200 kn?

        • vinopija 11/06/2012 / 13:23

          ovo je jedno od pitanja na koje se može odgovoriti samo protupitanjem, ali da me ne bi krivo shvatio zadržat ću se na tome da su neke stvari kompleksnije od “kvalitete za cijenu”… u najbalanijem smislu mogu reći kako je generalizacija skoro nemoguća i za 200injak kn je unutar kategorije vina Burgundije moguće pronaći i manje i više oduševljenja od Tomčevog Crnog Pinota 🙂

          • amater 11/06/2012 / 14:49

            Razumijem da je moje pitanje neprecizno, ali ja sam to postavio pod hipotezom da je konkurencija tolika da osigurava očekivani razmjer između cijene i kvalitete. Naravno, pretpostavka je i da su naša vina skuplja jer računamo na domoljublje kupaca. Otprilike kao u Premier ligi – sve je iznivelirano, a Englezi vrijede nekih 30% više…
            Ja zapravo imam želju probat neki dobar francuski CP koji nije abnormalno skup tek toliko da dobijem jasniju sliku i smjestim Tomca u neke okvire koji će mi omogućiti usporedbe. Imaj na umu da moje ime ovdje nije bezveze odbrano i da sam doista amater.

            • Patti 11/06/2012 / 15:33

              Mozda nije lose da prvo probas i usporedis Galica i Tomca da vidis stilove i sto ti je “blize” u crnopinotnoj Hrvatskoj, a onda u potragu za Francuzima.

              • vinopija 11/06/2012 / 15:59

                Patti, hvala na pomoći, slažem se, meni je doista teško izdvojiti takvu referencu iz ponude na Hrvatskom tržištu koja bi koristila “amateru”…@amater: to ti je malo zahebit svijet pun mazohista 🙂 u tim relacijama i sebe također smatram apsolutnim amaterom
                Niti tamo neki magnum 1993 Beaune 1er Cru Bressandes nije dovoljan 😉 Krenimo radije do Burgundije iz ušća Loire, jelda Patti?

                • Patti 12/06/2012 / 00:56

                  Dijelimo uvide. 🙂 Taj svijet je tek malkice odškrinut i kako kaže dragi zajednički prijatelj: ”spustimo durbin i siđimo u rudnik.” 😉

                  Loire je izvrsno ishodišno mjesto, stoga – krenimo tim putem. Pa nismo svi rođeni Moroti 😀

                  • buonsangue 12/06/2012 / 01:12

                    (U rudniku veceras Beychevelle ’95 i Txominova kasna berba HZ. Mracno je, braco, mracno :-))

                    • buonsangue 12/06/2012 / 01:19

                      (Sad se malo skidam s Brunella, a prebacujem se iskljucivo na Txakolinu. Shtopam vrijeme da vidim kolko ce trebat onom epistemoloshko-ortografskom heroju s rvackog “Montalcino Report-a” da procita ovo i pocne projicirat image :-), pisat gluposti i izmishljat “cinjenice” o Hondarribi Zuri-ju 🙂 )

                    • Patti 12/06/2012 / 13:00

                      ”Mrak se skupio u kap
                      rano jutro kao slap ulazi u sobu…” 🙂

                • amater 13/06/2012 / 04:33

                  Dakle, prvo neka tamo Stephanie, pa tek onda prema Scarlett…
                  Kužim…sreća je u putovanju, ne u dosezanju cilja.
                  😉

                  • amater 13/06/2012 / 18:12

                    E pa moje putovanje ce poceti sa spominjanima Galich CP 2009 i Tomac CP 2010. Sretoh ih u Vrutku i ….oba su pala!

                    • Ivan 13/06/2012 / 19:10

                      kolko para je Tomac CP 2010?

                      jer 2008 jos ima nesto malo u Metrou na Zitnjaku..

  16. amater 13/06/2012 / 23:02

    Ne kužim baš kako rade ovi komentari ali ne da mi da odgovorim na Ivanov post. Nadam se da će ovo doći na dno.
    Dakle cijena je “standardnih” 124,98 kn. Pio sam i lošijih vina za te novčeke, ali to je poprilična svotica.
    Usput iskoristio sam priliku probati Bartolovićev CP koji vrijedi 94 kn i moram reći da bih radije uzeo bocu Tomca nego gajbu ovoga. Drveno kao jeftini Bugarski BQ vranci koji su se uvozili prije 10-ak godina. Hrpa tanina i malo što drugo.

  17. Filip 12/09/2012 / 01:26

    Našo Premier 04 na akciji za 5 banki pa me zanima jel pio neko?
    Kolko čitam, 05 godine dobro stoje. 😉

    • vinopija 12/09/2012 / 13:40

      Što se tiče cijene za konkretno vino, to izgleda kao jako dobra prilika… Ovdje je jedino pravo pitanje gdje je ta akcija. Sad si u dilemi da li otkriti dragocjen izvor i riskirati sold-out ili ne navesti izvor i riskirati pokvareno vino zbog lošeg skladištenja 🙂

  18. Filip 12/09/2012 / 15:18

    Vino je u pravom vinskom podrumu, na optimalnoj temperaturi, u mraku i položeno horizontalno. 😉
    Kad smo kod skladištenja, nerijetko mi se dogodi da kada uzmem (najčešće zato jer je na akciji) neko vino iz trgovačkih lanaca bude pokvareno..a ne daju mi se čuvat računi po godinu dana..na kraju me onda čak i vina kupljena po fiksnim prosječnim cijenama ispadnu skuplje:/
    Nisam odolio i probao deci..suicid po ovom pritisku vani:P..aromatičnost iznimna..slabije extraktno od npr. Miraza (oke to je fkt masnjak;)..puno života i karaktera..špek-fileki i zelje salata su borderline match..čuva se za hladnije dane u flaši za pivu sa gumeno-metalnim čepom 🙂

    • vinopija 12/09/2012 / 21:45

      Unatoč cijeni koja je niska (obzirom da je u trenutku puštanja na tržište bila znatno viša, a ne radi se o vinu koje se ras-pada ili pro-pada nakon pet, šest godina) taj ti je Premijer dosta elegantnije od predloženog menu-a. Nije da imam nešto protiv domaće klope ili spize (naprotiv) međutim ovo vino “priča” na nekim suptilnijim frekvencijama od tripica i zelja… nadam se da ovo nije zvučalo kako se bojim da jest, ali stvarno… ima boljih opcija od navedene koja nije pogrešna, ali nije ni dovoljna 😉
      Osim naravno, ukoliko nisam shvatio zafrkanciju između redova ili nisam shvatio da pričaš o Feravinu i vinima u kojima se “osjeti ženska ruka” 😉 Kršne su te Slavonke govore ljudi 🙂
      A možda sam samo idiot koji ne voli špek-fileke 😛

  19. Filip 05/10/2012 / 21:40

    Upravo sam imao prilike uživati u Tomac Sauvignon 05. Frifane oradele i krumpir na peršinu su se pokazali kao perfect match..iako ovom vinu zapravo i ne treba hrana. Dugo me jedno vino nije ovako usrećilo. 😀 Kiseline tako sočne da cure sline, i dalje nevjerojatno aromatično..struktura ipak najfascinantnija..gotovo rizlingovski monolitna..da nema nikakav miris uz ovakvu strukturu i kiseline bio bi doživljaj samo takav!!..ovako čista 5arda. 🙂

    • vinopija 06/10/2012 / 14:00

      Vidiš da sam prešao na “binarnu skalu” do 100 bodova voljom vinopija 😉 Drago mi je da ti se svidio Sauvignon. Pretpostavljam da je ostalo u nečijoj privatnoj arhivi. Ova monolitnost je nešto čime mogu opisati osobne preferencije kod rizlinga, ali ne znači da su svi takvi. Tomčev “regularni” uglavnom jest, a ja jedva čekam pravu hladnu jesen (ne nužno kišu i maglu) da otvorim Rizling iz amfore!

      • Ivan 06/10/2012 / 14:33

        vidim da se opet prica o tomcu pa da podjelim svoj dojam sa vama..

        evo prosli vikend otvorio crni pinot 08, lijepa boja pinota, smirenost i transparentnost.. sve je ok samo malo me smetala struktura tanina i nikak je nisam mogao dokuciti jer mi je bilo previse tzv. drvenih tanina od bacve a tomcev crni pinot ne pamtim kao takav..

        koliko se sjecam sa kusanja, 2010 mi je osobno bila bolja ali vidjet cemo kada otvorim bocu na miru..

        ps. kad vec pricamo o starijim berbama rizlinga i sauvignona, prije par tjedana sam nabavio obje sorte berbe 05 i 06 od po par butelja po smjesnim cijenama tako da i ja s veseljem ocekujem jesenske dane, hehe.. 😉

Odgovori na vinopija Otkaži odgovor